menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wortels van onkruid die heel diep gaan!

angelaP

AngelaP

We hebben een tuin dat volgens ons op de aarde is bestraat en je wil niet weten hoe diep de wortels gaan van het onkruid. Ik blijf zo onkruid wieden en de tuin is zo groot dat we met zijn tweeen dan per keer 4 uur bezig zijn!!
Is de beste oplossing tegels verwijderen, afgraven, zand storten en weer betegelen?
oh ja en worteldoek denk ik?
Worteldoek verkomt toch dat de wortels te diep kunnen en niet kunnen vast gaan zitten in je grond onder de betegeling? want onkruid krijg je toch wel is mijn ervaring maar volgens mij moet je dan niet steeds zo diep om de wortels te verwijderen.

Graag advies!!
zondag 26 mei 2019 - 14:28
pplakke

Pplakke

Ik heb gekozen om in te zaaien met dichondra repens. Mijn klinker bestrating ligt niet op teel aarde en daar groeit ook onkruid op. Onkruid heeft heel weinig vocht nodig om te groeien. Wieden is onbegonnen werk als je veel verharding hebt. Bovendien ligt de aarde dan los in de voeg wat bij de eerste bui ideaal is om nieuw onkruid te kiemen.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 26 mei 2019 - 15:30
Tuinprins

Tuinprins

Ligt eraan wat voor soort onkruid het is. Heermoes, kweekgras en klaverzuring gaan gewoon door worteldoek heen.

Gegroet, de tuinprins
zondag 26 mei 2019 - 18:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon