menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin voorbereiden op gras

dongilles

Tekst aangepast

Dongilles

Hallo allemaal,

na 2 jaar verbouwingen ben ik eindelijk toegekomen aan de tuin.
Deze is de afgelopen 3 jaar door ons en voorganger compleet verwaarloost.
Over 2 weken laten wij onze 3.5 are aan tuin volledig omploegen rechttrekken zodat we een mooie basis hebben voor onze nieuwe tuin welke voornamelijk uit gras zal bestaan.

De huidige tuin bestaan nu voornamelijk uit onkruid (voornamelijk klaver) wat gras en zand.
Om ervoor te zorgen dat het nieuwe gras niet meteen wordt verstikt door onkruid ben ik nu al een week bezig met azijn te spuiten om te zorgen het onkruid dood is voordat de tuin wordt omgeploegd.
Helaas werkt de azijn niet echt, de volledige tuin is nog steeds groen van het onkruid.
Moet ik nu voor tijdens even snel resultaat toch glyfosaat gaan gebruiken?

Heeft er iemand hier nog tips?
dinsdag 9 april 2019 - 11:38
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Glyfosaat is verboden voor niet-professionelen, met een goede reden; je brengt je eigen gezondheid in gevaar.

Mijn tip is om de illusie van een gazonnetje zoals een golfterrein te laten varen en te genieten van een meer gevarieerd grasperk, of nog beter een meer gevarieerde beplanting.
dinsdag 9 april 2019 - 17:19
dongilles

Dongilles

sorry maar wat moet ik hier mee...

Glyfosaat is het werkzame bestandsdeel van roundup en volgens mij is dit gewoon nog verkrijgbaar in de winkel. Maar juist omdat ik het liever niet wil gebruiken vraag ik voor eventuele alternatieven.

En ik zeg ook niet dat ik een golfterrein wil maar ik vind een grasveld wel mooi en daarom wil ik dit ook in mijn tuin. Er komt nog genoeg andere beplaning maar dit heeft helemaal niets met mijn vraag te maken.
De tuin is nu 80% onkruid dit is mij toch te veel daarom wil ik met een zo onkruid mogelijk vrije basis beginnen.
woensdag 10 april 2019 - 09:20
deHaan

DeHaan

Spit je tuin 3 steek diep om.
Je bent dan de onkruiden kwijt (zitten 40a50cm diep)
Je hebt eventuele storende lagen gebroken.
woensdag 10 april 2019 - 18:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon