menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Hoe begin je?!

Ga naar meest recente reactie

Flappie00

Flappie00

Ik heb 0.0 verstand van tuinieren. Ik heb ee. Tegeltuin en that's it. Ik wil meer ik wil meer leven in de tuin. Vogels en vlinders...
Nu heb ik 2 boompjes gekocht een kersenboompje en een bessen boompje. Ik weet niet zo goed hoe of wat ik mooi vind. Ik heb ze nu in 2 grote potten staan maar dat staat zo stom. 2 boompjes uit 't niks...
Ik heb wel een stukje kunstgras in de tuin. Ik heb een viedersilo gekocht voor de vogels en daar staan de boompjes nu ook bij. Is dat een must om vogels aan te trekken of is een andere plek in de tuin ook goed? Heb ook een vlinderstruik je geplant en 2 andere plantjes wat vlinders op af komen.

Zijn er tips om 't wat meer 1 geheel te maken. We hebben een klei grond...

We hebben veel kauwen in de tuin is er een manier om die uit de tuin te houden zodat ander vogeltjes wel durven komen?

Groetjes
zondag 3 maart 2019 - 11:18
zuurtje

Zuurtje

Je hebt al wel besef van tuinieren, dat is een goed begin. De tegels ga je eruit halen, bravo.
Wat is de ligging? Je wilt heel veel, loop niet te hard van stapel, een tuin is nooit af, dat is het leuke van tuinieren.
Een foto van het geheel geeft misschien meer duidelijkheid.

Ineke.
zondag 3 maart 2019 - 12:17
LT

LT

Ga dit jaar eens op tuinbezoek. Er zijn zeer veel tuinen te bezichtigen. Daar kun je ook specifieke vragen stellen. Probeer er achter te komen, wat voor type tuin je mooi vind.
zondag 3 maart 2019 - 13:41
Flappie00

Tekst aangepast

Flappie00

Dit is de tuin hoe het nu is. Eigelijk niks dus. Hij ligt op 't zuiden bijna hele dag zo'n en bij schuur een klein strookje schaduw...
't moet wel makkelijk in onderhoud zijn. Ik heb nog nooit 1 plant of boom gesnoeid en heb dus ook geen idee wat wanneer en hoe een boom of struik of plant gesnoeid moet worden...

Wat ik wel weet is dat ik niet alleen losse potten wil. Maar waar zet ik 2 bomen neer die 3meter hoog kunnen worden?

Ik zat te denken om een klimop ook te planten die tegen de schuur kan aanlopen...

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 3 maart 2019 - 16:55
LT

LT

Tegen die muur zou ik liever Winterjasmijn, Jasminum nudiflorum, zetten.
https://www.tuinadvies.be/plantengids/2008/jasminum-nudiflorum
zondag 3 maart 2019 - 17:03
Flappie00

Flappie00

Waar in deze tuin zouden jullie de 2 bomen plaatsen?
zondag 3 maart 2019 - 17:26
Flappie00

Flappie00

Tegen die muur zou ik liever Winterjasmijn, Jasminum nudiflorum, zetten.


Groeit die vanzelf omhoog? Het is de bedoeling dat kleine vogeltjes beschutting kunnen gaan vinden.

zondag 3 maart 2019 - 17:28
LT

LT

Met de hedera (klimop) moet je oppassen...Kruipt onder de daklijst in...De winterjasmijn groeit idd omhoog langs de muur.
zondag 3 maart 2019 - 17:51
molleke32

Molleke32

met klimop moet je oppassen, woekert snel. en je moet em toch wel min 2x jaar snoeien. (mijn ervaring) . als je kiest voor jasmijn krijg je er een zalige geur bij
is je fruitboompje een zelfbestuiver? anders komt er mss geen fruit aan tenzij je in de buurt voldoende bestuivers hebt natuurlijk..
maandag 4 maart 2019 - 12:38
Flappie00

Flappie00

Hij kan alleen maar geeft meer af met 1 erbij stond er op 't kaartje. Ik vraag me alleen af hoe groot hij word. Gaat om de prunus avium Regina.

Wil geen boom van 10m in me tuin...
Of blijven ze in pot kleiner?
maandag 4 maart 2019 - 12:44
molleke32

Molleke32

ik gok dat het idd om een laagstam gaat.. maar zoveel ken ik niet van fruitbomen
maandag 4 maart 2019 - 14:47
Flappie00

Flappie00

Meer dan mij iig
maandag 4 maart 2019 - 15:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon