menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Soort plantje

Ga naar meest recente reactie

Jacob123

Tekst aangepast

Jacob123

Hallo,

Ik heb hier in de tuin veel van deze plantjes staan en tussen de tegels.
Kan iemand mij vertellen wat voor een plantje dit is en hoe ik het kan bestrijden?

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zaterdag 19 mei 2018 - 17:27
Dany

Dany

Proficiat je bent ook één van de gelukkigen die dit plantje in zijn tuin heeft, het is een grote zeldzaamheid. Het is Heermoes en je gaat er nog vele jaren plezier van hebben.
Het is heel moeilijk weg te krijgen, als je bovenaan in de zoekbalk Heermoes intikt ga je veel lectuur krijgen om te lezen veel succes gewenst.
zaterdag 19 mei 2018 - 17:45
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik kan je er alleen maar met condoleren.
De enigste manier om ervan af te komen is je leven lang, elke dag ze te verwijderen of misschien beter....verhuizen.
zaterdag 19 mei 2018 - 18:32
terrastuinder

Tekst aangepast

Terrastuinder

idd heermoes
sporenplant
wist je dat de jonge scheuten eetbaar zijn?
k probeer biologisch te tuinieren in de mate van het mogelijke
al het onkruid dat eetbaar is probeer verwerk ik in eten ipv te sproeien
laatst had ik een jonge brandnetelscheut...uigegraven en in de soep gedraaid... zeer lekker!
paardenbloem verkochten ze vroeger gewoon als molsla dus niet zo gek toch...



https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/108913-de-geneeskracht-van-heermoes.html
zaterdag 19 mei 2018 - 21:00
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Alles afplukken en in een emmer doen. Met een beetje moeite heb je na een paar dagen een pracht van een plantversterkend middel omdat de plant veel kiezelzuur bevat.

Pluk vers blad en laat een paar dagen drogen. Dan kook je 50 gram gedroogd blad 20 minuten in 1,5 liter water. Laat 24 uur afkoelen. Zeven, een eetlepel groene/bruine zeep toevoegen, en dan 1 op 4 liter verdunnen met water. Daarna op het blad sproeien op bewolkte dagen.

woensdag 23 mei 2018 - 22:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon