menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen?

Ga naar meest recente reactie

van Lagen

Van Lagen

Vorig jaar nieuw huis gekocht. Deze Blauwe regen? stond er dus al. Ik weet niet hoe oud hij is. In de herfst heb ik 'm helemaal terug gesnoeid. Hij is mooi uitgelopen en zit prima in het blad.. Maar.. de mooie bloemen(regen) is niks van te zien. Wat doe ik verkeerd? Of is het helemaal geen blauwe regen?

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 17 mei 2018 - 14:17
van Lagen

Van Lagen

extra foto

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 17 mei 2018 - 14:21
minouke

Minouke

Het is wel een blauwe regen maar heb je hem al in bloei gezien?
Soms moet je enkele jaren wachten vooraleer hij voor de 1ste keer gaat bloeien.
donderdag 17 mei 2018 - 15:15
van Lagen

Van Lagen

Bedankt voor de reactie. Aan de stam te zien lijkt het mij geen jonge 'boom'.. Hoelang kan het duren? Heb je enig idee?
donderdag 17 mei 2018 - 15:49
minouke

Minouke

Kan na 3 jaar maar die van mij pas na 7 jaar.
donderdag 17 mei 2018 - 16:03
Roeli

Roeli

Vorig jaar heb ik , op mijn verjaardag, een wit bloeiende blauwe regen gekregen met heel veel bloemen. In een pot, tegen een hekwerk. Ik heb hem in de tuin gezet en hij doet het goed. Alleen geen bloemen. Moet ik nu toevallig ook een paar jaar wachten tot hij weer gaat bloeien ? Of kan ik iets doen om hem te pushen ?
vrijdag 18 mei 2018 - 17:16
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik zou de vorige bewoner eens vragen.
Misschien heeft hij nog nooit gebloeid.
vrijdag 18 mei 2018 - 17:53
Pouketie01

Pouketie01

Of verkeerde snoei, doet ook niet bloeien,
vrijdag 18 mei 2018 - 18:20
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Wanneer je van plan bent een blauwe regen te kopen is het aan te raden om 1tje te nemen die in bloei is zo ben je zeker dat je geen zaailing hebt maar een geënte.
De zaailingen zijn goedkoper maar je kan jaren wachten vooraleer hij bloeit.

@Roelie, vermits hij verleden jaar bloemen gaf is er misschien iets verkeerd gebeurd bij het snoeien.

https://deboomdokter.be/blog/bomen-en-boomgaard/het-onderhoud-van-een-blauwe-regen-of-wisteria/
vrijdag 18 mei 2018 - 21:18
van Lagen

Van Lagen

Allen bedankt voor de reacties. Dit jaar maar eens goed verdiepen in het snoeien en dan hopen dat 'ie volgend seizoen bloeit!
zaterdag 19 mei 2018 - 14:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon