menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Muurbedekking

Ga naar meest recente reactie

DM60

Tekst aangepast

DM60

Als ik uit mijn venster in de living kijk, zie ik enkel deze lelijke, donkere en deprimerende betonnen muur van de buurman. Ik zoek nu mogelijkheden die eenvoudig en betaalbaar zijn om deze muur te bedekken, maar op een zodanige manier dat de muur niet beschadigd wordt. Het geheel mag ook niet teveel naar voren komen gezien de doorgang van de auto niet mag belemmerd worden. Wie is creatief genoeg om mij daarbij te helpen? De oppervlakte is ca 12m x 3m. Welke materialen gebruik ik? Hoe bevestig ik dit stevig zonder evenwel schade te berokkenen aan de muur? Welke winterharde, groenblijvende, bloeiende en geurende (klim)planten kan ik gebruiken? Kunnen deze in smalle bloembakken geplant worden?
Welke wettelijke zaken moet ik in de gaten houden en hoe zet ik een akkoord met de buurman op papier (ik wil goeie maatjes blijven met mijn buren)? De doorgang is mijn eigendom, alleen de muur is van de buurman.
Alle ideeën zijn welkom. Alvast bedankt.
Denise

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 15 januari 2018 - 10:23
Boerke

Boerke

Weet je ,dat is een heel moeilijke situatie. Wij zitten met eenzelfde probleem. Echter,onze buur heeft aan ons gevraagd wat wij wilden;een facadesteen of platen(zoals boven ons dak). Wij hebben voor de facade gekozen(zie foto) Maar omdat wij er geen euro tussengekomen hebben mogen we er zelf niets tegen hangen. Zelfs zouden we vb. onze fiets er niet mogen tegenzetten. Voor je begint,eerst goed navragen is de boodschap.Wij hebben dat ook gedaan.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 15 januari 2018 - 10:39
Roeli

Roeli

Een paar tegels bij de muur weghalen. Een paar palen ( hoog of laag, dik of dun ) neerzetten. Gaas er tussen spannen en wat planten voor of aan het gaas.
maandag 15 januari 2018 - 13:53
c j de k

C j de k

Roeli
maandag 15 januari 2018 - 14:52
Wannus

Tekst aangepast

Wannus

Vele klimplanten gaan door het gaas groeien en zich ook aan de
muur vasthechten , of misschien geen bezwaar voor de buur !!
Neem dan geen zelfhechtende klimmers .
maandag 15 januari 2018 - 15:23
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Met wat dwarslatten kan je er ook meerdere hangers aan bevestigen.
Dan heb je geen last van zelf hechtende klimplanten.

Altijd handig als je in een profiel even kan zien waar iemand woont.
Maar ook als je in België woont, google eens op...Orchideeënhoeve in Luttelgeest.
Kan je misschien wat ideeën opdoen.

Dat is zo fantastisch mooi !
Het gaat dus niet alleen om orchideeën, maar ook om de hangende tuinen. ( allemaal hangplanten ) en ook een vlindertuin
maandag 15 januari 2018 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon