menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zinken kuip

Ga naar meest recente reactie

tinadep

Tinadep

ik heb een aantal zinken kuipen op de kop kunnen tikken. Eén kuip is na enkele jaren van waterplantenplezier helemaal als een zeef geëindigd, wat uiteraard niet de bedoeling was.
Dit jaar zou ik graag een grote zinken kuip opnieuw vullen met waterplantjes. Is het aan te raden deze kuip vooraf met een bepaald produkt in te wrijven om haar levensduur ietsje te verlengen. Iemand raadde me aan de kuip te behandelen met zinkfosfaatverf. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik kijk uit naar een reactie!
maandag 23 april 2007 - 01:05
Esem

Esem

Ik weet alleen dat deze verf giftig is
Gr esem,
maandag 23 april 2007 - 07:32
brompie

Brompie

Bekleden met vijverfolie????
Grt Brompie
dinsdag 24 april 2007 - 01:37
tiele

Tiele

ik heb een aantal zinken kuipen op de kop kunnen tikken. Eén kuip is na enkele jaren van waterplantenplezier helemaal als een zeef geëindigd, wat uiteraard niet de bedoeling was.
Dit jaar zou ik graag een grote zinken kuip opnieuw vullen met waterplantjes. Is het aan te raden deze kuip vooraf met een bepaald produkt in te wrijven om haar levensduur ietsje te verlengen. Iemand raadde me aan de kuip te behandelen met zinkfosfaatverf. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik kijk uit naar een reactie!


Ik zit met dezelde vraag als Tinadep.
Kheb een zinken badkuip gekocht en daarnet enkele roeste vlekjes weggeschuurd.
Het is een veel te mooie badkuip om ze te laten wegroesten

groetjes
maandag 30 april 2007 - 18:51
hildavw

Hildavw

Zou silicone kunnen helpen ? de soort die in de badkamer wordt gebruikt om de rand tussen bad en tegels te voegen ?
Het is maar een ideetje.
Of vernis ?
woensdag 2 mei 2007 - 04:45
tiele

Tiele

Siliconen ging ik al in de randen doen, maar ideen voor de grote oppervlakten mogen steeds komen.
Gaat vernis niet te veel blinken?

groetjes en al bedankt
woensdag 2 mei 2007 - 19:18
hildavw

Hildavw

Ik dacht aan vernis aan de binnenkant.
Het is maar een ideetje hé !
Hilda
of misschien iets waarmee ze daken dichten ?
donderdag 3 mei 2007 - 00:43
brompie

Brompie

In de watersport worden drinkwater tanks aan de binnenzijde met een mengsel van zand en cement behandeld (cementeren) misschien een mogelijkheid, vraag even na bij een watersport vereniging
Grt brompie
vrijdag 4 mei 2007 - 04:14
phyton

Tekst aangepast

Phyton

Tegenwoordig verkopen ze vloeibare plastic in een spuitbus. (droogt & verhard)
Vraag het effe na bij de doe-het-zelf-zaak.

Langs de andere kant zink roesten ?? Weird !!

Zink is zeer giftig voor vissen en planten !!

Phyton
zaterdag 18 augustus 2007 - 19:29
Lungsey

Lungsey

Ik denk ook dat de zijkanten wel heel glad zijn, geen enkele grip voor beestjes die in en uit het water willen, laat staan voor beestjes die per ongeluk te water raken. In ieder geval dus een eendeplankje of andere brug naar boven maken! (in mijn normale vijver heb ik een stuk boomstronk schuin in de vijver gelegd, met 1 kant tegen de aarde aan en de andere kant onder het water tegen de tegenovergelegen vijver-rand, zodat hij niet weg kan glijden).
zaterdag 25 augustus 2007 - 00:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon