menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Gat in pruimenboom

Ga naar meest recente reactie

Marei

Marei

Toen ik vandaag aan het maaien was viel mij op dat er zaagsel onder de pruimenboom lag, terwijl er niemand aan het zagen was geweest. Uit nader onderzoek bleek dat er clandestien werd ingewoond.......maar niemand thuis natuurlijk!
Het lijkt met een gatenboor uitgeboord, wie kan dat zo netjes? De doorsnee is ca. 5 cm en de diepte ook zo ongeveer.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 9 september 2015 - 16:24
Willy Nijhoff

Willy Nijhoff

Dat doet een specht,welke weet ik niet, Ze lijken allemaal op elkaar.
Als hij zo door gaat heb je best kast dat hij er het volgende jaar een nest in maakt.
Moet hij nog even doorgaan met het gat groter maken.
woensdag 9 september 2015 - 16:35
Willy Nijhoff

Willy Nijhoff

Ik bedoel met; ze lijken allemaal op elkaar, natuurlijk de gaten
woensdag 9 september 2015 - 16:45
Marei

Marei

Ik had al wel aan een specht gedacht Willy, de grote bonte zit hier veel en die horen we ook regelmatig roffelen, maar zo'n mooi gat, dat heb ik nog nooit van hem gezien. De groene laat zich ook vaak horen.
's Winters komt het paar grote bonte specht samen fourageren in de Viburnum, waar ik de vetbollen hang. Ze mogen komen wat ons betreft.
woensdag 9 september 2015 - 16:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Dit is prachtig dat ze welkom zijn in je pruimenboom. Niet raar opkijken dat er het jaar daarop weer een gat inzit. Die zijn niet voor één gat te vangen.
woensdag 9 september 2015 - 17:14
sophora

Sophora

Dat heeft die specht toch flink gedaan Marei. Dat is zijn voedsel resevekast voor de winter.
woensdag 9 september 2015 - 18:49
LT

LT

Misschien een camera ophangen. Hier zijn speciale voor te krijgen.
woensdag 9 september 2015 - 19:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon