menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen

Ga naar meest recente reactie

Antoine

Antoine

Ik had al 1 kip. Eerst waren ze met 4 stuk, 3 gingen dood. die ene kip is maanden alleen geweest. Op mmandag 16 aptil kocht ik er een nieuwe bij. De ouwe kip weert de nieuwe. Hierdoor slaapt de nieuwe buiten. Wie heeft ervaring met dergelijk probleem? Groetjes. Antoine
donderdag 19 april 2007 - 23:51
brompie

Brompie

Antoine
Het was misschien handiger geweest om meerdere kippen tegelijk te kopen en deze tegelijk bij de ouwe kip te zetten dan had die ouwe waarschijnlijk niet geweten wat hij moest doen, nu verdedigd zij haar territorium
Als je vorige drie kippen aan een ziekte zijn doodgegaan moet je wel uitkijken met zomaar nieuwe kippen er in te zetten
bij vogelsoorten en konijnen gaat dit meestal niet goed omdat er sporen van ziekte in het hok kunnen zijn
Succes Brompie
vrijdag 20 april 2007 - 03:11
Antoine

Antoine

Brompie,
Bedankt voor de snelle reactie. Volgens was het geen ziekte. Er was bloed aan het ei en daarna stiervens ze. Er was lange tijd tussen de sterfgevallen. Bij deze kippen (zwarte) schijnt dat nog wel eens voor te komen. Ik heb nu de indruk dat ze gaan wennen aan elkaar. Nu dus even afwachten. In elk geval bedankt.
Antoine
vrijdag 20 april 2007 - 03:27
Fons

Fons

Sávonds als alles rustig in het hok de nieuwe kip nemen en in het hok bij de oude plaatsen, na een weekje zal uw kippeprobleem opgelost zijn en zal de nieuwe kip spontaan het hok binnengaan.
De plaats waar de nieuwe kip sávonds gaat rusten opruimen om te verwarren.
vrijdag 20 april 2007 - 04:04
krist

Krist

inderdaad, pas als het donker is de nieuwe kippen in het hok van de oude kip steken !! Dit is de tip die wij ook kregen van de kippenboer als we 3 nieuwe kippen gekocht hebben om bij 2 oude te steken. In het begin doen de oude kippen wel een beetje moeilijk tegen de nieuwe. Zo bijvoorbeeld sliepen in het hok de oude en de nieuwe elk afzonderlijk. Na een 2-tal weken gaat dit over en slapen ze allemaal samen.
vrijdag 20 april 2007 - 18:37
corrielat

Corrielat

Het lijken net mensen
vrijdag 20 april 2007 - 21:14
brompie

Brompie

corrielat kan wel beweren dat kippen net mensen zijn maar ik geloof niet dat mijn kippie het zou accepteren dat er nog een paar kippen in mijn hok bijkomen.
zaterdag 21 april 2007 - 03:28
deHaan

DeHaan

Mijn hen wordt dan ook pissig
zaterdag 21 april 2007 - 04:52
Esem

Esem

Wel dan heeft corrie toch gelijk.
Mijn vrouw zo ook niet kunnen verdragen dat er hier een vrouwtje bij komt.
Gr Esem,
zaterdag 21 april 2007 - 04:59
corrielat

Corrielat

Van de hennekes weet ik het niet, maar mijn haan is na 32 jaar toch wel een ander kippenhok in gekropen, die hen zal beter in haar veren zitten, want den deze was van de leg af, en tja, sommige hanen, willen graag nog hun veren strekken,
zaterdag 21 april 2007 - 05:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon