menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zelf een zwemvijver of zwembad aanleggen iemand ervaring

Ga naar meest recente reactie

BDV

BDV

Hallo iedereen,

De koude wintermaanden zijn de ideale periode om de tuinplannen verder uit te werken en nu zijn we tot de conclusie gekomen dat een zwemvijver of zwembad wel een leuke aanvulling zou zijn.

We waren eerst wat terughoudend ten opzichte van een zwemvijver maar hebben nu een voorbeeld gezien van waarbij een zwembad met proper water gecombineerd werd met het zwemvijver-principe. ( zie de tweede foto in dit artikel over zwemvijvers: http://www.zwembadkopen.be/zwemvijver ) Naast het zwembad is als het ware een kleine vijver geplaatst met waterzuiverende planten. Nu vroeg ik me af of iemand op het forum hier ervaring heeft met dit principe en of het ook mogelijk is om dit zelf aan te leggen? We moeten natuurlijk ook kijken naar het budget . Alvast bedankt voor jullie advies!
vrijdag 2 januari 2015 - 11:44
erice

Erice

Ik heb een zwemvijver in mijn tuin maar geen aparte vijver met waterzuiverende planten. Niet nodig. Mijn vijver zuivert geheel natuurlijk. Chloor is niet nodig. Pompen zijn niet nodig. Het water is altijd helder en schoon.

vrijdag 2 januari 2015 - 11:55
Tuinman65

Tuinman65

Geen aparte vijver, maar toch wel zuiverende planten?
De Duitse en/of Oostenrijkse methode dus.
Heeft ook zijn nadelen hoor.
Leo
vrijdag 2 januari 2015 - 23:58
BDV

BDV

Bedankt voord de informatie Erice en tuinman65. Van die Duitse methode heb ik nog niet gehoord. Straks eens gaan kijken in de bibliotheek of ik daar iets meer vind.
zaterdag 3 januari 2015 - 12:14
Tuinman65

Tuinman65

Erice, krijgen we wat meer uitleg?
BDV, voor de Duitse methode "Schwimmteich" tikken bij Google, voor de Belgische (en Nederlandse) "zwemvijvers" en naar afbeeldingen kijken.
Dan zie je meteen het verschil.
Leo
zaterdag 3 januari 2015 - 22:39
erice

Erice

zuiverende planten, natuurlijk.....
zaterdag 3 januari 2015 - 23:10
Tuinman65

Tuinman65

En hoe doen die dat?
Zonder pomp, geef eens wat meer info aan de vraagsteller of ik ga je systeem volledig onderuit halen.
Leo
maandag 5 januari 2015 - 23:16
Bartjeuh

Bartjeuh

Wij hebben een Riviera Pool zwembad laten plaatsen. Werkt op actieve zuurstof, geen chloor. Dus nooit behoefte om een douche te moeten nemen, telkens je eruit stapt. En ook geen risico op brandende ogen van het chloor in het water.
De dosering wordt volautomatisch ingesteld, indien nodig bijgeregeld en via het internet (op pc, tablet of smartphone) door onze installateur (en uiteraard ook door onszelf) in de gaten gehouden via een Bayrol PoolManager.
Een aanrader!
maandag 13 april 2015 - 11:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon