menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ACD serre aantal dakramen

Patat

Patat

Wij overwegen sterk een ACD serre Piccolo te bestellen. Voor een groter model hebben wij helaas geen ruimte. Deze wordt standaard geleverd met 1 dakraam, maar we vroegen ons af of het de moeite is te investeren in een 2e dakraam? Of is dit overbodig met een serre van deze grootte (1,59 op 2,24 meter)?
vrijdag 5 september 2014 - 17:03
sirius

Sirius

Ga voor een 2e dakraam. Zo'n klein ding wordt gloeiend heet in de zomer.
Ik heb er een van 3,25 op 2,25 met 2 dakramen en een zijraam en zelfs met de deur wagenwijd open is het daar in de zomer om te bakken ondanks het gebruik van "temperzon".
vrijdag 5 september 2014 - 17:39
Rockey

Rockey

Hoi,

Temperzon heeft niets te maken met de hitte. Temperzon gebruikt je om de UV te breken waardoor de kans op verbranding gereduceerd wordt.
In de piccolo serre wordt dit opgevangen met MAT glas. De schadelijke stralen worden gebroken en de kans op verbranding verminderd. Om deze nog te minderen kun je schaduwdoeken gebruiken.

Het doel van een serre is warmte creëren, ik zie niet in wat het probleem is dat het er schroeiend heet is. De temperatuur in mijn serre loopt in de zomer op tot boven de 50°C, maar de planten in de serre (tomaten / pepers / basilicum / aubergine) kunnen hier perfect tegen. Ik heb één dakraam en een hordeur + schaduwdoek en dit is voldoende. Heb nooit verbranding.

Je moet natuurlijk wel dagelijks water geven (s'avonds) en overdag niet in de serre werken
zondag 15 februari 2015 - 08:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon