menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bananen palm

chamoeu

Chamoeu

Geacht forum,
Leuk deze site te hebben gevonden.
Ik kreeg na een bestelling bij ....... een palm cadeau dat enorm groeit.
Ik wou hem eerst overpotten naar een gotere pot maar heb m nu (gister) zoals ie in de pot zat in de grond geplant. (zie foto) Uiteraard zonder pot
Ik heb er een laag muurtje onheen gezet omdat ik voor de winter de stam wil bedekken met stro en dat geheel afdekken met kranten en een houten deksel.
verder heb ik speciaal gaas om de palm in op te wikkelen. Zodat de bladeren redelijk beschermt blijven.
Mijn vraag:
Is dit de juiste manier en is dit voldoende?

Ik hoop hier duidelijk antwoord op te krijgen. Het leven van een mooie bananenpalm hangt er van af.

Vriendelijke groet,
hans

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 11 augustus 2014 - 15:59
RdB

RdB

Eerst dit: met een palm heeft deze banaan niets te maken. Zo op het eerste gezicht (ben geen bananen expert) een Ensete ventricosum "Maurelii". Bij mijn weten komen die buiten maar moeilijk de winter door. Google eens op de naam om vast te stellen of dit jouw banaan is en zoek dan op naam + winterbescherming voor ervaringen. Ook zou je naar het Palmvrienden forum kunnen gaan, daar is een heel hoofdstuk over zowel bananen als over winterbescherming.

Ruud
maandag 11 augustus 2014 - 18:57
rialle

Rialle

Naar mijn idee is dit ook de Maurelli en die moet binnen overwinteren. In ieder geval als het vriest.

Groetjes Rialle
maandag 11 augustus 2014 - 21:44
chamoeu

Chamoeu

Hartelijk bedankt.
Moet ik m weer uitscheppen.
Hihihi....
Groetje,
hans
dinsdag 12 augustus 2014 - 10:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon