menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke tuinmeubelen

Ga naar meest recente reactie

Tineke

Tineke

Wij gaan nieuwe tuinmeubelen kopen. Teak is héél mooi, maar helaas is er wel wat werk aan om ze zo te houden. Mijn man vindt het niet zo mooi als je ze niet behandeld...

Aluminium stoelen met textileen, of zo, staat me ook wel aan, maar ik heb ze alleen nog maar met tafels met een glazen blad gezien. En vermits we met kleine (drukke) kinderen zitten wil ik dit niet om barsten of krassen te vermijden... Of vind je ze ook met een andere tafel?

Wie heeft stoelen met gevlochten kunststof? Is dat weerbestendig? En wat voor tafel heb je erbij?

Ik zag in het gewone kunststof de reeks 'lago'. Ook leuk. Is er iemand die deze heeft? Tevreden?

Waar heb je een ruim en budgetvriendelijk aanbod, omgeving Heusden-Zolder?

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt, hé...
donderdag 5 april 2007 - 13:24
Esem

Esem

Tineke,
wij hadden ook eerst teakmeubelen maar hebben ze voortverkocht.
Idd veel werk als je ze de natuurkleur wil laten behouden en af en toe komen er ook nog barsten in.
Ook wij zijn overgestapt naar Aluminium meubelen met een soort kunststof,en zijn echt weerbestendig.
Staan al enkele jaren buiten en het enige wat je moet doen is met een sopje alles zuivermaken.
Makkelijk en zeer mooie modellen in te verkrijgen.
Gr Esem,
donderdag 5 april 2007 - 14:20
Tineke

Tineke

Heeft de tafel dan ook een aluminium blad? Is dat krasvrij?
Ik vind dat inderdaad ook heel mooi. En dan een fleurig kussen erbij. Hmmm, ik zie mezelf al zitten deze zomer
donderdag 5 april 2007 - 22:45
Adrienne

Adrienne

Tineke,

Hebben jullie geen overstock?
Daar hebben ze in alluminium meubels nu grote keuze.
Op de tafels hout ipv glas.
Hééél mooi
donderdag 5 april 2007 - 23:16
Esem

Esem

Ja Tineke,
ook het tafelblad is in aluminium.
Er zijn er zelfs bij met een mooi motief
Prijs is er ook naar, maar men heeft on de garantie gegeven dat ze krasvrij zijn.
Gr Esem.
Te koop bij de betere tuinzaken.
Gr Esem,
donderdag 5 april 2007 - 23:38
annd6

Annd6

Als je toch naar een houtsoort ga, probeer dan die te nemen die het FSC keurmerk dragen,dat hout is verantwoord gekapt.
Gelukkig bieden almaar meer zaken die aan
Groetjes
Ann
vrijdag 6 april 2007 - 17:53
brompie

Brompie

Bij Leenbakker en blokker 100% kunststof weerbestendig leuke kleuren krasvrij en portemonnee vriendelijk
Grt Brompie
zaterdag 7 april 2007 - 01:44
Fessor

Tekst aangepast

Fessor

Net kunststof tuinmeubelen (donkergroen) in blokker gekocht. een hele set voor 199 euro (tafel, 4 verstelbare stoelen, 4 stapelstoelen, kussens, parasol, parasolhouder en voetbankje). Zeker niet zo mooi als teak meubelen of de gevlochten kunstof die ze tegenwoordig verkopen, maar ze zitten goed, blijven vrij mooi en zijn vooral véél goedkoper dan de teak of gevlochten kunsstof meubelen (die vaak al 199 euro per stoel kosten). Het hangt natuurlijk af van wat je wilt uitgeven.

Groeten,

Johan
dinsdag 10 april 2007 - 22:09
Esem

Esem

Klopt natuurlijk ,je krijgt voor wat je betaald.
Maar de alu meubelen koop je niet voor 200€ dan zit je al vlug in de richting van 1500€
zoals onze meubelen ,maar het is wat je er wilt voor uitgeven.
Voor wat hoort wat.
Gr Esem,
woensdag 11 april 2007 - 06:23
Tineke

Tineke

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. We willen inderdaad wat rekening houden met ons budget en het zou jammer zijn moesten ons 2 kleine jongens een dure tuinset vernielen. (Ja hoor, zijn ze toe in staat, denk ik ) Dus we gaan nu waarschijnlijk kunststofmeubels kopen. Bij Leenbakker hebben ze de reeks lago in antraciet en dat past dan toch bij onze ramen. Een fleurig kussen erbij en we zijn content,seh... Als ik niet naar geld/kinderen moest kijken, dan wou ik aluminium stoelen met textileen en een tafel met een stenen tablet. Zóóó mooi!!!! Wie weet later, als we groot en rijk zijn. Haha!
woensdag 11 april 2007 - 16:50
Nigella

Nigella

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. We willen inderdaad wat rekening houden met ons budget en het zou jammer zijn moesten ons 2 kleine jongens een dure tuinset vernielen. (Ja hoor, zijn ze toe in staat, denk ik ) Dus we gaan nu waarschijnlijk kunststofmeubels kopen. Bij Leenbakker hebben ze de reeks lago in antraciet en dat past dan toch bij onze ramen. Een fleurig kussen erbij en we zijn content,seh... Als ik niet naar geld/kinderen moest kijken, dan wou ik aluminium stoelen met textileen en een tafel met een stenen tablet. Zóóó mooi!!!! Wie weet later, als we groot en rijk zijn. Haha!


wou je juist melden dat ik toevallig voorbij leenbakker gepasseerd was en een prachtige grijze modern ogende tafel met die olijfgroene stoel had zien staan. Ware het niet dat wij er hier reeds genoeg hebben, ik zou zeker geen teack meer kopen, die zijn zwaar, maar anderzijds vallen ze niet makkelijk om als er een kind op zit te wiebelen
zaterdag 14 april 2007 - 02:33
printemps

Printemps

bijkomende voordelen van die gewone plastieke
als ze nat zijn met de vod erover en tis droog
dat kunde ni zeggen van die teake en die gevlochte kunststoffen
en goedkoper ,dus bijtijds nieuwe kopen,en je zit weer int nieuw
grtzz

an
zaterdag 14 april 2007 - 22:44
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

bijkomende voordelen van die gewone plastieke
als ze nat zijn met de vod erover en tis droog
dat kunde ni zeggen van die teake en die gevlochte kunststoffen
en goedkoper ,dus bijtijds nieuwe kopen,en je zit weer int nieuw
grtzz

an


heel juist, daarom hebben we 2 van onze oude witte plastieken gehouden en met een kussentje er op is het zo gebeurd. Terwijl we nog mogen een kussentje op de taecken leggen, die blijven vochtig tot de zon er voldoende tijd op gezeten heeft
zondag 15 april 2007 - 02:32
Esem

Esem

Maar met de alu meubelen heb je de zelfde voordelen als bij de plastiek meubelen, en nog een voordeel ,ze zijn sterker en nog lichter te handteren.
Ik ondervind het nu met onze alu meubelen
GR Esem,
zondag 15 april 2007 - 05:07
Nigella

Nigella

Maar met de alu meubelen heb je de zelfde voordelen als bij de plastiek meubelen, en nog een voordeel ,ze zijn sterker en nog lichter te handteren.
Ik ondervind het nu met onze alu meubelen
GR Esem,
ik ben eens benieuwd, hoe je ervaring zal zijn na een paar jaren? Van die in aluminium ben ik een beetje bang dat die lak snel zou gekwetst worden; maar je hebt er niet dat vreselijke karwei aan om te poetsen. Maar we zetten nu reeds drie jaar die stoelen allemaal binnen in de winter; nadat we het beu waren om met een tandenborstel te staan schrobben tussen de spijlen; de 4 tafels blijven wel buiten staan, die poetsen makkelijker, en zijn dit jaar uitzonderlijk minder vuil dan anders - zon doodt reeds algen zeker
zondag 15 april 2007 - 16:06
Esem

Esem

Nigella, de meubelen staan er al 4 jaar winter en zomer staan ze buiten zonder een enkel krasje en of afblotten van de lak.
Gr Esem,
dinsdag 17 april 2007 - 04:41
buxusbolleke

Buxusbolleke

kunststofmeubelen die zomer en winter buiten kan je ook altijd eens behandelen met siliconenspray
dit is te verkrijgen in de meeste autozaken
dit spul erop spuiten, even inwrijven met een zachte doek en je meubelen zien er als nieuw uit
dinsdag 17 april 2007 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon