menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht

enmetjou

Enmetjou

Ik ben op zoek naar een plantje genaamd Galax-Ursela.....
Het zou een soort moerasplantje zijn?? Het blad wordt vaak gebruikt in bloemstukjes.Het is een vrij stevig blad. Wie kan mij er wat meer over vertellen? En waar is het te koop??
Met vr.gr. Wilma.
dinsdag 3 april 2007 - 10:55
Ernas

Ernas

Hallo Wilma,

Ik heb dit eens opgezocht en het is inderdaad een plant voor schaduw of halfschaduw, groeit in vochtige, humusrijke grond. Het blad (glimmend rond ,taai en getand) sterft in de winter niet af, maar krijgt een bronzen kleur.
De Galax-urceolata (syn.Galax aphylla) heeft kruipende rizomen, het is een mooie bodembedekker, ideaal als randplant langs beschaduwde borders en langs een waterkant.

Waar je de plant kan kopen weet ik niet, maar ik zou eens proberen bij de vijverafdeling van een groot tuincentrum.

Hopelijk heeft dit je wat geholpen,
met beste groeten,
Erna
woensdag 4 april 2007 - 15:48
annis

Annis

Aan Galax-urceolata is moeilijk aan te komen. Heb hier ook al vaker naar geinformeerd. Als alternatief kun je ook Asarum- mansoor gebruiken heeft ook een donkergroen glanzend blad.Is iets kleiner dan het galaxblad. groeit ook het liefste in de schaduw. Krijgt kleine bruinkleurige bloemen die nauwelijks opvallen. Galax krijgt een witte aarvormige bloem.
Annis
donderdag 5 april 2007 - 23:20
Alyssum

Alyssum

Hebben jullie Galax aphylla/urceolata al ergens kunnen vinden inmiddels? Ben ook op zoek.
vrijdag 9 juli 2021 - 09:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon