menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plaats nestkastjes

Ga naar meest recente reactie

LindaDe

LindaDe

we hebben veel mussen onder ons dak we willen ze verhuizen naar nestkastjes we zouden ons houtbeton nestkastjes omdat de temperatuur niet zo hoog oploopt daarin heeft iemand hier ervaring mee.Omdat ze toch een beetje in de zon hangen.Dank u voor de reacties.
zaterdag 21 september 2013 - 19:29
Esem

Esem

Hang de nestkastjes op de noordkant,geen zon en minder kans op inregenen;

E.
zaterdag 21 september 2013 - 23:14
BOSVROUW

BOSVROUW

Mijn nestkastjes hangen Noord - Oost! Maar ik betwijfel of mussen daar in nestelen. Er worden wel dakpannen verkocht waar de nesten erin verwerkt zijn!
zondag 22 september 2013 - 10:26
Bombycilla

Bombycilla

Ik geloof ook niet dat mussen die een prima plekje onder de pannen hebben zomaar in nestkasten gaan broeden,als het dak vernieuwt moet worden kun je het best kiezen voor mussen-pannen
zondag 22 september 2013 - 11:07
Lino

Lino

Ik veronderstel dat LindaDe bij het hangen van nestkastjes de nestgelegenheid onder de pannen ontoegankelijk maakt.
Dan zoeken de mussen wel een alternatief en komen ze automatisch bij de nestkastjes uit
zondag 22 september 2013 - 13:31
furor

Furor

Ik veronderstel dat LindaDe bij het hangen van nestkastjes de nestgelegenheid onder de pannen ontoegankelijk maakt.
Dan zoeken de mussen wel een alternatief en komen ze automatisch bij de nestkastjes uit

In theorie wel. De renovatie en het ontoegankelijk maken van daken is een van de redenen van de achteruitgang van mussen. Ik hoop maar dat ze willen verkassen naar de nestkassen!
zondag 22 september 2013 - 19:17
sirius

Sirius

Waarom zouden mussen plots iets gaan doen wat tegen hun natuur is gewoon omdat mensen dat nu per se graag willen?
zondag 22 september 2013 - 20:24
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb nog nooit mussen in een nestkast weten nestelen.
Leo
zondag 22 september 2013 - 23:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon