menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Saffraan Crocus kweken recente positieve ervaringen

lanne

Lanne

Heel binnenkort ga ik mijn saffraancrocussen terug oppotten . Ze hebben heel de zomer droog en warm in het tuinhuis doorgebracht . In de warme landen is er niets moeilijk aan, om meerdere bloemen per bol te hebben , maar hier zijn we al blij dat er enkele zijn .De juiste kweekwijze voor onze streken is echter moeilijk te vinden en tot hiertoe heb ik weinig positieve ervaringen gelezen .
1 )Wie heeft positieve ervaringen en slaagt erin om een goede bloei te hebben en nadien nog grote bollen of zelfs grotere bollen te hebben voor het volgende jaar ? (Zo zou het eigenlijk moeten zijn onder ideale omstandigheden ) dan graag je ervaringen en tips delen !
2) Wie heeft plannen om heel binnenkort saffraancrocussen te gaan planten
3 ) als er interesse is , kan ik uitgebreid verslag doen van hoe ik het nu wil aanpakken .
Met hoe meer mensen we het proberen , hoe meer kans dat het ieder jaar wat beter lukt.
Ik heb de laatste dagen al heel wat opgezocht op het internet en wil gerust het een en ander doorgeven aan wie het ook wil proberen .
Groetjes
Lily-Anne
zondag 18 augustus 2013 - 21:29
lanne

Lanne

Voor wie het wil weten , is er op 17 oktober een bezoek aan een saffraankwekerij in Wasseiges in Belgi
vrijdag 23 augustus 2013 - 20:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon