menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nestkastje voor lieveheersbeestjes

Ga naar meest recente reactie

kersvers

Kersvers

Hallo, ik verneem gaarne wanneer het de beste tijd van het jaar is (maand) om een nestkastje voor lieveheersbeestjes te plaatsen. Kan dat ook op een balkon? En moeten deze kastjes aan de muur aangebracht worden of in de grond, tussen de planten geplaatst worden?
Hartelijke dank en vriendelijke groeten Reina
dinsdag 13 augustus 2013 - 18:08
Polplastron

Polplastron

Ik heb er niet meteen ervaring mee, maar als je echt iets voor lieveheersbeestjes wil doen, plant dan wat lage groenblijvende planten. O.a. Stachys byzantina is hier heel populair bij deze diertjes om te overwinteren.

In elk geval zul je om deze diertjes aan te trekken en te behouden de gifspuit en de huis-tuin-en-keukenmiddeltjes moeten laten staan en wat bladluizen tolereren. Ik heb hier ieder jaar massa's bladluizen en bijhorende lieveheersbeestjes op mijn rozen.

In elk geval zou ik persoonlijk het kastje ergens op het zuid-oosten hangen zodat het lekker opwarmt (insecten zijn koudbloedig) in de zon. En volgens mij is het nu best een goed moment. Of je het kastje nu tussen de planten plaatst of tegen een muur hangt gaat volgens mij niet zo'n verschil maken. (Wij hadden hier ooit een hele klad lieveheersbeestjes in de kamer van onze oudste zoon en daar staan niet meteen planten in de buurt!)

Groeten,

Pol
dinsdag 13 augustus 2013 - 18:38
sirius

Sirius

heb ooit een invasie-plaag van lievenheersbeestjes meegemaakt aan de kust. 't is niet direct iets waar je zit op te wachten of waar je vrolijk van wordt!
woensdag 14 augustus 2013 - 00:30
Polplastron

Polplastron

Ik heb ooit een invasieplaag van mensen meegemaakt aan de kust ... en word daar ook niet echt vrolijk van. Lieveheersbeestjes zijn dan tenminste nog nuttig!
donderdag 15 augustus 2013 - 15:14
sirius

Sirius

behalve in uw bed, eten, neus, oren en ongeveer overal elders waar ze niet nuttig zijn
donderdag 15 augustus 2013 - 15:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon