menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sommige planten gedijen niet met andere planten

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

, en ik zou graag weten of tagetes en lavendel samen gedijen en of die combinatie aan de rand van de groentenbedden goed zal doen aan de wisselbeplanting en enkel de insekten zal laten wegkwijnen ?
( Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk overkomt?)M.
donderdag 7 maart 2013 - 17:15
Gehenna

Gehenna

Geen idee. Ik zet Tagettes, Goudsbloem en Duizendblad aan de rand van de groentebedden.
En nog wat geurende kruiden ertussen.
vrijdag 8 maart 2013 - 15:26
myriam56

Myriam56

goeie namiddag Gehenna .. net terug van Walonni
vrijdag 8 maart 2013 - 16:54
Gehenna

Gehenna

Proficiat met je aanwinst Myriam.
Ik vind smeedijzer ook heel mooi. Zeker in de tuin.
Zo te horen wordt het een pracht van een tuin. Verwen ons maar met foto's
maandag 11 maart 2013 - 16:18
myriam56

Myriam56

Goeie avond Gehenna....Net alle tuinmateriaal binnen gesleurd... ( ik wist niet dat het al zo laat was, ik moet nog aan het avondeten beginnen pfhooee..
Vandaag het spiksplinternieuw tuinhekje ( hout) geverfd in exact de zelfde kleur als de tuindraad... en dan bessen geplant, japanse wijnbes, rode bessen witte bessen .... kruisbessen.... en nog twee hortensia's weggezet... op een plek waar ik hoop dat ze niet onver worden gereden van tractor of graafmachine.... ook nog een paar klimplanten die heerlijk geuren, ( vroeger stonden die ook in de bossen)
en dan met zo een potjesmaker van de winkel papierenpotjes gedraaid voor de eerste piepkleine tomatenplantjes en witte kolen te verspenen... rode uien geplant en wortels gezaaid.... tussendoor ook nog een beetje huisvrouw gespeeld en met koffie gesleurd... zodra het kan zet ik foto's maar nu is het echt nog een vieze troep..... het regent hier met tussenpozen...en de grond die al redelijk droog was is nu terug kletsnat.... maar we hopen op beterschap
groetjes M.
maandag 11 maart 2013 - 18:45
Gehenna

Gehenna

Ben je tevreden van zo'n potjesmaker?
Heb al dikwijls zo'n ding in mijn handen gehad maar nog niet gekocht.

Zoveel gedaan, ik heb alleen maar de gezaaide erwten, goudsboem en gezaaide prei van bubbelplastic voorzien. Als de grond sneeuwvrij en ontdooit is gaan de plantuien en vroege aardappelen erin. Ik moet die bedden nog vrij maken van kweekgras. Ja als je je plan ondersteboven houd dan zijn de verkeerde bedden vrij (tja)
Kolen moet ik nog zaaien. Kan nog wel wat wachten in ons Belgisch klimaat.
Mooi sneeuwlandschap maar nu heeft het lang genoeg geduurd.
dinsdag 12 maart 2013 - 18:45
myriam56

Myriam56

Goeie avond Gehenna...MMmm zo een potjesmaker is nu niet direkt een rappe methode hoor, meschien dat je der later dan winst mee maakt , omdat de plantjes niet te lijden hebben, ze kunnen met hunne papieren frak zo het plantgat in.. je moet ook krantenpapier gebruiken, want tijdschriften hun bladjes zijn gecoat naar het schijnt en dat verteerd niet zo goed.. De buurman had nog wat van die plastieke potjes laten de grote van een youhurtpotje... en dat gaat vele vlugger... MOest ik het geweten hebben ik had dat priegeldingeske niet gekocht, het kost wel geen fortuin... en die plastieke prullen ( van de buurman) zijn ook geen eeuwig leven beschoren ( maar dan heb je nog wel yohurt-potjes , )
groetjes M.
dinsdag 12 maart 2013 - 19:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon