menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Folie serre

koi1206

Koi1206

Heb onlangs een plastiek folie langs de binnenzijde van mijn serre geplaatst. Nu was mijn vraag, is het niet interessanter om deze folie gans het jaar te laten hangen. In de winter hou je de koude wat langer buiten en in de zomer is het daar misschien dan ook niet te warm. Als je trouwens deze folie er telkens dient af te halen,is het telkens een gans gedoe om deze terug te plaatsen met de nodige beschadigingen tot gevolg. Graag hoor ik van wat andere wat hierover hun mening is.
maandag 17 september 2012 - 08:12
Boerke

Boerke

Vroeger had ik ook een groen net aan de binnenzijde hangen. Ik rolde dat in de winter steeds op. Waarom? Als de zon een beetje schijnt is het direct wat warmer en je krijgt meer licht. Als je in het vroege voorjaar een beetje in de serre wilt zaaien denk ik toch dat je het best een stuk verwijdert. Uw plantjes staan dan toch een beetje klaarder in de nog donkere dagen.
Nu is er bij mij nog één zijde aan de binnenkant bezet met dit net. Het is de zuidkant . Langs deze zijde staan frambozen en is er een grasperk. Voor de rest is de hele serre wit gemaakt. Deze zuidkant kan ik echter niet wit maken omdat,door de terugslag van de zon, het gras en de frambozen zouden verbranden. Bij zon is het wit wit en bij regen wordt het doorschijnend.
In bijgaande foto heb je een buiten- en binnenzicht.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 17 september 2012 - 11:09
koi1206

Koi1206

Het betreft wel noppenfolie. Dus wel enigzins licht doorlatend.
maandag 17 september 2012 - 12:30
Boerke

Boerke

Weet je dat ik in de winter zelfs met emmers sneeuw in de serre gooi . Zo kan er in de grond rustig water intrekken . Mijn schoonbroer heeft me dat eens gezegd. In de zomer put de warmte de grond zodanig uit dat je enkel met emmertjes water het niet kunt bijhouden in die periode . X % verdampt direct en gaat dus niet de grond in. En in de minder warme periodes zakt het water op zijn gemak de grond in.
Noppenfolie? Ondervinding zal het uitmaken zeker. Ons serre staat er nu al een acht jaar en nog leer ik bij om beter te doen.
maandag 17 september 2012 - 18:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon