menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hardnekkig onkruid

Ga naar meest recente reactie

Hollander2012

Hollander2012

Hallo allemaal we zijn nieuw hier, misschien zitten we verkeerd betreft rubriek/topic, sorry .

Wie kan ons helpen, we hebben enkele jaren last van een hardnekkig onkruid tussen de voegen van de grindtegels 40X60 cm. Het onkruid groeit snel 50/70 cm.hoog en komt elk jaar weer terug begin mei t/m begin november, van alles geprobeerd bijvoorbeeld bleekwater, zout, butaan vlammenwerper, (onkruid totaal merk POKON biologich afbreekbaar).
Diverse keren bij nat en droog weer geprobeerd helaas deze hardnekkige onkruid is niet te onderdrukken in onze tuin. Wie helpt ons!! .

Met vriendelijke groeten en bedankt alvast.

Hans en Joke
Rotterdam
woensdag 6 juni 2012 - 18:45
Pieter2

Pieter2

Een foto kan helpen om de soort te herkennen, zodat mogelijke bestrijdingsmethodes besproken kunnen worden.

woensdag 6 juni 2012 - 20:56
Lino

Lino

Heb je hem al in bloei gezien?


Misschien kan je het hier vinden: http://www.it-fryske-wald.nl/onkruiden/onkruiden.htm
donderdag 7 juni 2012 - 07:45
Hollander2012

Hollander2012

Hier de foto Pieter en Lino.

Bedankt alvast voor u hulp .

Heb de foto verkleind via site URL GEBLOKKEERD .

Met vriendelijke groet en dank,

Hans en Joke

Allerlei Vragen ivm de Tuin

donderdag 7 juni 2012 - 17:52
xerofyt
donderdag 7 juni 2012 - 18:36
minouke

Minouke

Heermoes
donderdag 7 juni 2012 - 18:51
Wouter35

Wouter35

Misschien kun je een stevig plastiek onder de tegels leggen waardoor het onkruid moeilijker de oppervlakte bereikt
donderdag 7 juni 2012 - 19:51
deHaan

DeHaan

Spuiten met MCPA of regelmatig met de brander erover.
donderdag 7 juni 2012 - 21:36
Esem

Esem


Heermoes, akkerpest, paardestaart of Equisétum

Allemaal namen voor één en het zelfde ongewenst kruid.

En ja, nog maar eens spuiten,ja nog wat meer gif in de natuur.
Neen gewoon alles blijven uittrekken tot het plantje uitgeput raakt en het opgeeft om verder te groeien.

Voor mij de éénige doeltreffende remedie.

Gr E.
donderdag 7 juni 2012 - 22:38
Hollander2012

Hollander2012

Hallo allemaal.

Hartelijke dank voor alle info betreft de boosdoender in onze tuin de HEERMOES.

We zijn heel wat wijzer geworden, pet je af voor jullie inzet allemaal nogmaals BEDANKT!! allemaal

Met vriendelijke groet.
Hans en Joke (Rotterdam)
zaterdag 9 juni 2012 - 18:48
Dermontjelle

Dermontjelle

Inderdaad gelijk Esem zegt, een biologische en ecologische manier. Het plantje blijven uit trekken tot het uitgeput is (kan wel even duren natuurlijk mits het Heermoes is). Je kan ook proberen van gewoon zout te strooien.
dinsdag 26 juni 2012 - 17:28
Hollander2012

Hollander2012

Hallo Dermontjelle.

Heb 10 flessen/10liter schoonmaak azijn voor totaal € 3,90 gekocht, en deze tussen de voegen van de grindtegels gespoten, en na 2 a 3 dagen ging gelukkig de beruchte HEERMOES gelukkig kapot/dood.

Moet deze behandeling nog een keer of twee uitvoeren/herhalen...

Gr. Hans en Joke


donderdag 28 juni 2012 - 17:33
Esem

Esem

Ik hoop het voor jou dat ze wegblijven ,maar ik vrees ervoor.
De wortels gaan namelijk enkele meters diep de grond in en zijn zeer moeilijk te vernietigen.

gr E.
Ps;ik hoop dat je wint,zo ja laat wat weten binnen enkele weken.
donderdag 28 juni 2012 - 17:58
Hollander2012

Hollander2012

Ik weet het Esem van diverse form berichten.., de wortels gaan zeker 3 tot wel 6 meter verticaal diep.. Het is ook aan de buren die moeten meewerken tegen het bestrijden tegen de heermoes, maar een middel waar de heermoes niet tegen kan is duidelijk, schoonmaakazijn en ook nog biologisch afbreekbaar toch...

Groetjes Hans en Joke
donderdag 28 juni 2012 - 20:12
Dermontjelle

Dermontjelle

Inderdaad, het is biologisch afbreekbaar, ik zou zeggen veel succes en moesten ze terugkomen trek ze over en spuit nogmaals met azijn dan nemen ze het beter op.

Groetjes Jelle
donderdag 28 juni 2012 - 21:43
Esem

Esem

Ik hoop werkelijk dat je gelijk hebt,zo ja, zullen er vele mee gebaat zijn,want het is echt wel een zeer hardnekkig (on)kruid.

Laat wat weten mocht het echt wegblijven, het is zoals je al schijft een min of meer natuurlijke bestrijding.Niet tegstaande dat azijn niet echt in de natuur thuis hoort.

Gr E.
vrijdag 29 juni 2012 - 00:09
Ptor

Ptor

Heermoes groeit vooral op dichtgeslagen, aangestampte grond.
In wegbermen zie je het ook vaak staan.
Nooit in een weiland bij de veehouders die de grond goed bewerken.
Of bij landbouwers tussen de akkerbouwgewassen.
Dus in je tuin kun je ook de grond goed en diep losmaken.
Daar hebben ze ook een hekel aan.
Mijn ouders zeiden vroeger dat er aan het topje van de wortel een goudklompje zat.
Dat konden ze zeggen omdat je nooit bij dat topje zult komen zo diep groeien ze.
dinsdag 21 augustus 2012 - 22:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon