menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon met geel-bruine stroken

Ga naar meest recente reactie

kleinewolf7

Kleinewolf7

2 jaar geleden hebben we ons gazon aangelegd met grasmatten.
De ondergrond is zand-lemig en vrij slecht waterdoorlatend (na een regenbui blijft de grond urenlang 'drassig').
Enkele weken geleden hebben we het bemest met een strooiwagentje.
Nu blijkt het gazon geel-bruine stroken te vertonen, met ertussenin goed groeiend gras. Nochtans heeft het heel veel geregend na het bemesten, maar het lijkt me dat het deels verbrand is.
In die stroken zit er veel geel-bruin gras, maar nagenoeg geen mos.
Is vertikuteren noodzakelijk ? Ik heb via de winkel in Eeklo een manuele gazonverluchter gekocht en op vrij regelmatige afstand gaten geprikt.
Benieuwd of dit effect zal hebben...Wij zouden ook willen bijzaaien met Evergreen zaad voor gazonherstel.
Zouden we dit vermengen met potgrond of gewoon zaaien? Hoe pakken we dit best aan om het gazon weer in goede staat te krijgen?
Zou vertikuteren een noodzaak zijn?
Aangezien er bijna geen mos is en de bodem me niet 'verstikt' lijkt, denk ik van niet. Graag jullie advies! Bedankt!
zondag 6 mei 2012 - 18:14
Pieter2

Pieter2

Kan je een foto plaatsen?

Het feit dat er water op blijft staan zal wellicht te maken hebben met de verdichting van de bodemstructuur als gevolg van zware machines of bouwmaterialen die erop hebben gestaan tijdens de bouw van je huis? Normaal gezien moet je daarna de bodem diep laten uitgraven en omkeren, zodat die verdichting weg is.

Verticuteren lijkt me niet noodzakelijk als je geen mos hebt.

De stroken geel-bruin, op die plaatsen heb je misschien teveel overlapt met het karretje, of op die plaatsen ben je misschien juist niet geweest? Foto's zijn makkelijk

zondag 6 mei 2012 - 18:52
kleinewolf7

Kleinewolf7

het lukt maar niet om een foto te plaatsen...krijg hier steeds een foutmelding...de foto is nochtans < 1MB..
zondag 6 mei 2012 - 19:31
minouke

Minouke

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je foto's kunt plaatsen

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=17&page=1&tid=46457
zondag 6 mei 2012 - 20:11
kleinewolf7

Kleinewolf7

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 6 mei 2012 - 22:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon