menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeiafval

Ga naar meest recente reactie

intern1

Intern1

Ik ben sinds kort tewerkgesteld als onderhoudsman in een internaat. Er is de laatste 6 jaar geen onderhoud geweest in de enorme tuin. Na enkele maanden snoeien en opruimen zit ik nu met een berg (5-6 vrachtwagens/containers) aan tuin en snoeiafval waar ik geen blijf mee weet. Er zijn grote stukken bij zodat er waarschijnlijk een kraan aan te pas zal komen. Help, waar moet ik daarmee!!!
vrijdag 9 december 2011 - 11:17
Eniavaswen

Eniavaswen

Misschien via de gemeente informeren? Waar gaan tuinaannemers naartoe met hun snoeiafval? Het is wel een hele grote berg om te verwerken. Vorig jaar moesten wij een paar bomen vellen. Van de takken heb ik een takkenwal gebouwd. Je staat ervan versteld hoeveel daarop kan. De dikke takken en stammen hebben we in stukken gezaagd en die heeft mijn schoonvader meegenomen als brandhout. Zo hebben we een groot deel opgeruimd.
De rest hebben we laten ophalen door een tuinaannemer.
vrijdag 9 december 2011 - 14:20
Gehenna

Gehenna

Dat is net iets te veel om in een bos te dumpen waar ze aan het snoeien zijn.
Ik zou informeren bij de groendienst van de gemeente.
vrijdag 9 december 2011 - 17:40
corrielat

Corrielat

Dat is net iets te veel om in een bos te dumpen waar ze aan het snoeien zijn.

Foei Gehenna,
Ik zou dat nooooooooooooooooooooooit doen
tenminste niet meer

nu ik een hakselaar gekocht heb,
Maar niet aan de politie vertellen als je zoiets doet,

je betaald het 10voudige als ze je betrappen
Ik heb het stiekem wel eens gedaan,

ik denk dat er enkele forumvrienden mij niet meer braaf vinden,

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR ik was aan de natuur terug gaan brengen wat de natuur toebehoord,
IK ZAL HET NOOOOOOOIT MEER DOEN.
vrijdag 9 december 2011 - 18:22
BOSVROUW

BOSVROUW

Gratis advertentie zetten, GRATIS snoeihout, zelf te verzagen. Komt zeker iemand op af!. Dan zijn de grotzre takken toch al weg!
zaterdag 10 december 2011 - 11:17
jdcoster

Jdcoster

En voor de rest een hakselaar huren bij een verhuurbedrijf... ?
Of zijn er soms ouders van leerlingen die daar wat kunnen helpen? Ik zou eens briefjes in de klassen hangen. Binnenkort is er waarschijnlijk oudercontact n.a.v. de uitreiking van de rapporten.
zondag 11 december 2011 - 18:23
Kriskras

Kriskras

Als men zelf geen hakselaar in bezit heeft kan men gemakkelijk een huren. Maar zelfs dat is doorgaans niet nodig omdat elke stad die zichzelf respecteert aan zijn inwoners de mogelijkheid biedt hun tuinafval te laten verhakselen.

Het belangrijkste van dit alles is dat het zonde zou zijn zijn snoeihout ten geschenke te geven aan eender wie. Het gehakselde materiaal is ideaal als bescherming voor de winter, kan onder bomen en struiken als fertilisator, kan worden aangewend om te beletten dat er wildgroei komt, enz... enz.. enz... . Probeer maar eens een zak gehakseld hout aan te kopen, je zal schrikken van de prijs.

Kortom, een internaat dat zichzelf respecteert en een grote tuin heeft moet een hakselaar in bezit te hebben. Een dergelijk apparaat betaalt trouwens zijn aankoopprijs in de kortste keren terug.
dinsdag 13 december 2011 - 13:25
Kriskras

Kriskras

Eniavaswen schreef:

Waar gaan tuinaannemers naartoe met hun snoeiafval? Reken maar dat die zogenaamde afval voor een aardig prijsje van de hand wordt gedaan.
dinsdag 13 december 2011 - 13:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon