menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorzaaien of ter plekke zaaien

Ga naar meest recente reactie

bakbeest

Bakbeest

Ik heb van een aantal plantjes zaden gekregen en gekocht,wat is beter om te wachten tot volgend jaar,en dan de zaadjes opkweken,en de plantjes planten,of nu de zaadjes ter plekke zaaien,zoals het eigenlijk in de natuur gaat.
Het gaat om papavers,verschillende soorten,en stokrozen.
zaterdag 24 september 2011 - 20:01
Pieter2

Pieter2

Die stokrozen moet ik ook nog zaaien, is al wat laat eigenlijk.

Misschien dat het goede weer helpt 10-daagse vooruitzicht is iedere dag 23-26 graden en 8-9h zon
zaterdag 24 september 2011 - 20:24
renate67

Renate67

Je kan papaver ook nu al ter plaatse zaaien, als je daarna op dat stuk niet meer hoeft te graven of schoffelen. Papaver kiemt graag aan het oppervlak.
Ze zaaien zich hir elk jaar zelf uit.
Renate
zondag 25 september 2011 - 03:26
Vlinderr

Vlinderr

lees deze topic eens door:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=7&tid=30093&hl=winterzaaien

zondag 25 september 2011 - 15:01
bakbeest

Bakbeest

Heb ik gedaan vlinder,maar ik bedoelde wat anders.Ik wil graag dat een paar soorten echt zeker weten boven komen,dus die ga ik nu gewoon voorzaaien,en dan zet ik de plantjes in het voorjaar er in.Als ze het dan zelf doen,en zelf zaad aanmaken,dan laat ik ze hun gang weer gaan.
maandag 26 september 2011 - 20:03
renate67

Renate67

stokroos kan je nu prima voorzaaien en later uitplanten.
Papaver gaat als goed is niet nu kiemen, maar pas in voorjaar.
Maar papaver kun je echt beter ter plaatse zaaien, die laat zich echt moeilijk verplanten.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 00:36
bakbeest

Bakbeest

Dank je Renate,dan ga ik dat maar doen,en hopen dat ze echt op komen.Ik had papaver Danish Flag via mp gekocht,en wil erg graag dat deze ook op komen,maar dan is het maar met goede hoop dus.
woensdag 28 september 2011 - 20:00
renate67

Renate67

een mooi zaaibedje ter plaatse maken in het vroeg voorjaar en daar de deense vlag op zaaien (niet bedekken) en plek dan goed markeren dat er voorlopig even niet in gewroet wordt, dan moet het lukken.
Renate
donderdag 29 september 2011 - 00:16
Pieter2

Pieter2

Paar dagen geleden stokroos gezaaid, begint nu te kiemen.

Als ze over enkele weken wat groter zijn, zet ik ze dan al op hun plaats of laat ik ze beter in de zaaipotjes staan? Of vriezen ze dan kapot ?
vrijdag 30 september 2011 - 11:26
daucus

Daucus

Plant ze maar direct uit. Altijd beter dan in potjes overwinteren. Stokroos is goed winterhard, maar bij strenge vorst beter afdekken met vliegdek of dennentakken of id
dinsdag 4 oktober 2011 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon