menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen houden informatie

Ga naar meest recente reactie

zonne-bloempje

Zonne-bloempje

Wij zouden graag een 2 tal kippen in de tuin hebben.
Lijkt ons zeer interessant want ze eten veel van het keukenafval op en je hebt er lekkere verse eitjes van.
Welke voorzieningen moeten we allemaal voorzien voor we de kippen kunnen houden?
We hebben ook een kater en we zijn een beetje bang hoe hij hier mee zou omgaan , het is nogal een jager!
maandag 1 augustus 2011 - 22:24
zonne-bloempje

Zonne-bloempje

Ik vrees dat dit nogal moeilijk zal zijn. Die is al 9 jaar gewoon om buiten te zijn. Enkel in de winter wilt die binnen omdat het dan wat frisjes is
dinsdag 2 augustus 2011 - 08:15
Gehenna

Gehenna

Met 3 belletjes aan z'n halsband vangt hij niks meer. Heel efficiënt die belletjes in het meervoud.
Sommige katten vangen grote beesten zoals kippen en konijnen. En een kip loopt niet weg voor tinkelende belletjes.
Zelf kan ik geen kippetjes houden omdat ik onze rosse kater helemaal niet betrouw. O neen. Niet met kleine vogels (zeker niet) en ook niet met grote. De ander poezen zullen geen kip aanvallen, hoogstens wegspringen als ze te dichtbij komt.
Ik zou zeggen, ken je kat, wat denk je dat hij zou doen en beslis dan om kippen te houden of niet.
Voor die beestjes is het ook niet goed constant stress te hebben omdat er een poes op hen jaagt.
dinsdag 2 augustus 2011 - 09:26
Eniavaswen

Eniavaswen

Ons hebben ze aangeraden om 3 kippen te nemen ipv 2. Naar het schijnt durven ze soms beginnen vechten en dan kan de 3e ertussen komen.
Van katten hebben we geen last, want die hebben we (nog) niet. De poezen van m'n ouders wilden vroeger wel eens de kippen van de buren gaan lastig vallen, maar die kippen reageerden zo fel, dat de poes halsoverkop weer ging lopen van het verschieten.
dinsdag 2 augustus 2011 - 09:34
sugar

Sugar

Zet er een haan bij. .
woensdag 3 augustus 2011 - 08:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon