menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras groeit niet blijft kort

Ga naar meest recente reactie

elfje_

Elfje_

Heel raar, maar ons gras groeit niet. We rijden het soms af, om het hier en daar wat gelijkmatig te maken, maar eigenlijk is het niet nodig. Het blijft altijd kort. In de lente strooien we antimos, anti-onkruid, kalk en we bemesten het. Zo wordt het wel mooi groen, maar de groei wordt er niet door gestimuleerd.

Hoe komt dit eigenlijk?





donderdag 23 juni 2011 - 08:55
rialle

Rialle

Hoi Elfje, welkom op dit leerzame en gezellige forum!

Wat je gras betreft zou ik het niet weten waarom het niet wil groeien. Ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
Maar ik zou er niet om rouwen als mijn gras niet wilde groeien maar toch mooi groen bleef!

Groetjes Rialle
donderdag 23 juni 2011 - 10:12
elfje_

Elfje_

Nee, het is geen kunstgras

Op sommige schaduwplekjes staat mijn gras wel minder dik, dus het zou leuk zijn als het wat groeide en zo overal even dik zou staan.
donderdag 23 juni 2011 - 10:32
daggie01

Daggie01

kan je een foto plaatsen van het gras ?
en welk grassoort is het ?
donderdag 23 juni 2011 - 11:35
jdcoster

Jdcoster

Op één m2, tijdens of net voor een flinke regenbui, eens een samengestelde kunstmest strooien. Als het gras na twee à drie weken daar beter groeit weet u wat u moet doen.
Overdrijf je ook niet een beetje met al die anti-anti producten?
Ik gebruik niets van dat alles en ben erg tevreden met mijn grasveldje. Er staat hier en daar wat klaver in maar dat is ook mooi groen en de paardebloemen en weegbree haal ik er uit met een mesje.
donderdag 23 juni 2011 - 12:36
elfje_

Elfje_

Jawel, onkruid en mos groeien er wel hoor!! 't Is enkel het gras dat niet groeit!

Jdcoster, kunstmest heb ik al gestrooid, het gras wordt er enkel groener van.

Welke grassoort het juist is? Daar heb ik eigenlijk geen idee van...
donderdag 23 juni 2011 - 15:37
Lino

Lino

misschien heb je wel zo'n ideale mengeling met traaggroeiend gras (Barkoel Koeleria Macrantha ): http://www.themanieuws.be/content/reportage/rep_2010_05_traaggroeiend_gras.php
donderdag 23 juni 2011 - 20:28
renate67

Renate67

groen gazon en geen veel werk van maaien, wat wil je nog meer??
hier groeide het ook slecht (maar zag er ook slecht uit en kale plekken) maar na bemesten en met de regen van de afgelopen tijd is het wel weer heel hard aan het groeien. Het staat al weer te hoog om goed te kunnen maaien.

Renate
zaterdag 25 juni 2011 - 09:42
joopsmit

Joopsmit

Haha jij bent eigenlijk een bofkont
ik wil ook wel ruilen
zaterdag 6 augustus 2011 - 21:37
lam

Lam

Geweldig , een gazon wat mooi is van kleur en bijna niet groeit. Dat willen er meer denk ik.
Een normaal gazon wordt ingezaaid met een mengsel aan grassoorten , meestal een stuk of vier.
Dit is ook mede afhankelijk van de grondsoort en de bestemming van het gazon. sier of kijk gazon , of een gebruiks gazon.
Ik denk dat er bij dit gazon een grassorrt is gebruikt en wel veldbeemd op een wat vochtige grond of roodzwenkgras op een wat droge armere grond.
Veldbeemd geeft wel enige produktie zeker na wat bemesting , roodzwenk geeft weinig tot geen produktie , als je van produktie mag spreken bij gazons.
zaterdag 6 augustus 2011 - 22:49
Kriskras

Kriskras

Elfje schreef:

antimos, anti-onkruid

Laat dit vallen en vervang door microcalc en microgazon van een bekende firma waar ik geen enkele binding mee heb. Benevens diepgroen te worden zal jullie gras zienderogen groeien.

Mossen, ranunkels zoals boterbloemen, klaver hebben zure gronden nodig. Indien men genoeg kalk toevoegd ( 2x per jaar) heeft men helemaal geen "anti's" nodig. En wordt het grasperkje nog zo leuk om op te vertoeven.
maandag 8 augustus 2011 - 04:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon