menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre

Ga naar meest recente reactie

Ogee

Ogee

Beste tuinliefhebbers,
ik ben splinternieuw op dit forum. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik had graag een tuinserre aangeschaft, nieuw of tweedehands. Ik ben maar amateur-tuinier maar zou er graag vroege en late groenten kweken (vnl sla) en in de zomer tomaten. Ik dacht aan een serre van ong 2mx3m. Ik dacht niet meer dan 750 euro uit te geven (eventueel zelf voor fundering zorgen met vertikale tegels).
Vraag: in tuinglas, gehard glas of polycarbonaat (PC)?
In aanbieding bij Collishop staat nu een serre van ACD: Lavendura in PC voor 599euro. ( URL GEBLOKKEERD Ecom/ColliShop_nl/204509_ACD__SERRE__LAVENDULA__6__0).
Bij ACD zelf vind ik er geen gegevens over.
Wat denken jullie daarvan?
Graag jullie goed raad en op voorhand bedankt.
woensdag 23 maart 2011 - 23:01
Ogee

Ogee

Bedankt Lieke voor je reactie. Ik denk dat ik het merendeel van de topics over serre en ACD hier gelezen heb. Ik denk ook een voorkeur te hebben voor glas wegens de veroudering van polycarbonaat. De serre die op de website staat bij Collishop (Lavendula) in polycarbonaat lijkt heel mooi, maar wat is het na zekere tijd? Misschien beter wat kleiner nemen en in glas? Iemand commentaat of suggesties?
Alvast allemaal bedankt
donderdag 24 maart 2011 - 11:06
rialle

Rialle

Ik heb sinds vorig jaar een glazen serre staan van 2x3 meter, en ben er zeer tevreden over. Hij heeft een schuifdeur en twee (!) dakraampjes. Bij de Boerenbond/Welkoop gekocht voor 499 euro. Met dikker veiligheidsglas erin kost hij 100 euro meer. Ze hebben hem nog steeds en ook andere modellen zag ik op hun site.
Het was alleen een hels karwei om dat ding op te zetten. Zonder hulp van mijn schoonbroer was het me nooit gelukt.

Groetjes Rialle

Oh ja, en ook nog welkom op ons gezellige en leerrijke forum!
donderdag 24 maart 2011 - 12:56
Ogee

Ogee

Beste dank Rialle voor de suggestie. Als ik me niet vergis heb je een heel goede prijs voor de serre gekregen. De Kaskraker 6.3T op de site van Boerenbond/Welkoop staat nu 699 euro (en is waarschijnlijk het product van ACD dat ook bij Aveve en rechtstreeks bij ACD te verkrijgen is). Ik hoop ook een soortgelijke aanbieding te vinden ! Alle suggesties zijn welkom.
Waarschijnlijk heb je de sokkel/fundering er niet bijgenomen. Hoe heb je dat dan gedaan: een betonfundering? En hoe bevestig je dan de serre aan het beton?
Met beste dank voor de info en groetjes.
donderdag 24 maart 2011 - 16:17
Rockey

Rockey

Ogee, je hebt PM

MVG
zondag 27 maart 2011 - 16:55
Nick

Nick

Hallo,


Wij hebben een kweekbak te koop, volledig in beton, met houten kader en ramen in glas voor de prijs van 25 euro. Zie onze aanbieding bij te koop op dit forum.

Mvg.
dinsdag 5 april 2011 - 21:21
Ogee

Ogee

Hallo allemaal,
zoals bekend aan Rockey heb ik ondertussen beslist een glasserre te kopen van ACD (via Aveve). Ik ben nu in spanning aan het wachten op de levering. Dan kom ik zeker terug op het forum om bij te leren over wat te planten, water geven, grond verversen, warmte buiten en binnen houden enz. In elk geval ondertussen dank aan ieder die geholpen heeft bij de keuze.
Groetjes
dinsdag 5 april 2011 - 22:10
timtamtom

Timtamtom

Hartelijk welkom ogee!
zondag 17 april 2011 - 14:24
Ogee

Ogee

Zo, de serre is toegekomen. Met man en macht zelf fundering geplaatst en het frame erop. Nu nog het glas inbrengen en we kunnen starten met het echte werk. Ik heb hier nog wel wat vragen over. Op de plaats waar de serre staat hebben steeds tomaten gestaan. Ik zou daarom de bovengrond eruit halen zodat ik met een nieuw blad kan starten.
Vraag: kan ik goede tuingrond voor de serre pasklaar gaan halen met de aanhangwagen of zou ik compost gaan halen en dan mengen met andere tuingrond? En in welke verhouding?
Heeft iemand nog andere raad hoe te starten met de serre?
Bedoeling serre: sla, tomaten, paprika, doordragende aardbeien,...
vrijdag 29 april 2011 - 10:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon