menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre

Ga naar meest recente reactie

Ogee

Ogee

Beste tuinliefhebbers,
ik ben splinternieuw op dit forum. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik had graag een tuinserre aangeschaft, nieuw of tweedehands. Ik ben maar amateur-tuinier maar zou er graag vroege en late groenten kweken (vnl sla) en in de zomer tomaten. Ik dacht aan een serre van ong 2mx3m. Ik dacht niet meer dan 750 euro uit te geven (eventueel zelf voor fundering zorgen met vertikale tegels).
Vraag: in tuinglas, gehard glas of polycarbonaat (PC)?
In aanbieding bij Collishop staat nu een serre van ACD: Lavendura in PC voor 599euro. ( URL GEBLOKKEERD Ecom/ColliShop_nl/204509_ACD__SERRE__LAVENDULA__6__0).
Bij ACD zelf vind ik er geen gegevens over.
Wat denken jullie daarvan?
Graag jullie goed raad en op voorhand bedankt.
woensdag 23 maart 2011 - 23:01
Ogee

Ogee

Bedankt Lieke voor je reactie. Ik denk dat ik het merendeel van de topics over serre en ACD hier gelezen heb. Ik denk ook een voorkeur te hebben voor glas wegens de veroudering van polycarbonaat. De serre die op de website staat bij Collishop (Lavendula) in polycarbonaat lijkt heel mooi, maar wat is het na zekere tijd? Misschien beter wat kleiner nemen en in glas? Iemand commentaat of suggesties?
Alvast allemaal bedankt
donderdag 24 maart 2011 - 11:06
rialle

Rialle

Ik heb sinds vorig jaar een glazen serre staan van 2x3 meter, en ben er zeer tevreden over. Hij heeft een schuifdeur en twee (!) dakraampjes. Bij de Boerenbond/Welkoop gekocht voor 499 euro. Met dikker veiligheidsglas erin kost hij 100 euro meer. Ze hebben hem nog steeds en ook andere modellen zag ik op hun site.
Het was alleen een hels karwei om dat ding op te zetten. Zonder hulp van mijn schoonbroer was het me nooit gelukt.

Groetjes Rialle

Oh ja, en ook nog welkom op ons gezellige en leerrijke forum!
donderdag 24 maart 2011 - 12:56
Ogee

Ogee