menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitboomgaard als buur

Ga naar meest recente reactie

annabellie

Annabellie

kwil hier niet kritiek spuwen ,
maar enkel een paar vragen .
wij wonen naast een een fruitboomgaard ,en ondervinden soms hinder van het sproeien .
zijn er hier nog die naast een fruitboomgaard wonen ,hoe zit het met sproeien bij jullie ? worden jullie tuinen ook meegesproeid ,of zijn er afspraken ofzo vastgelegd .
ben benieuwd naar jullie antwoorden .
maandag 14 maart 2011 - 15:09
Polplastron

Polplastron

Ik woon naast een weiland en de boer spuit niet alleen de distels en brandnetels aan de rand van zijn wei dood, maar ook een stuk van onze tuin. Als ik hem zie, spreek ik hem er eens over aan. Misschien kan jij dat ook best doen. Waarschijnlijk gebeurt het immers niet met opzet. Ik blijf geloven in de mensheid!
maandag 14 maart 2011 - 15:24
annabellie

Annabellie

insecticiden zou ik het niet direct noemen gewasbeschermingsmiddelen eerder


http://www.google.be/imgres?imgurl=http://www.pcfruit.be/content/pcfruit/uploads/med/BABbampspuit.jpg&imgrefurl=http://www.pcfruit.be/Ecologie/4634/pcfruit&usg=__xa1PdD91CVCnTYDY_3I6ImHXffo=&h=250&w=163&sz=18&hl=nl&start=8&zoom=1&itbs=1&tbnid=_e5GybmacuFxXM:&tbnh=111&tbnw=72&prev=/images%3Fq%3Dgoede%2Blandbouwpraktijken%2Bsproeien%2Bboomgaard%26hl%3Dnl%26rlz%3D1W1ADRA_nl%26tbs%3Disch:1&ei=Xzl-TfGJEYTpOY2PwOQG

kun je die link zien
maandag 14 maart 2011 - 16:52
annabellie

Annabellie

hier nog eens een sproeimachine

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 14 maart 2011 - 16:54
Polplastron

Polplastron

Gewasbescherming is volgens mij gewoon een verzamelnaam voor fungiciden en insecticiden hoor! Spreek de eigenaar eens aan met je bedenkingen. Er zal vast wel wat uit voortkomen!

Je kan echter (helaas) niet verwachten dat die fruitteler nu ineens bioboer wordt omwille van jouw opvattingen hierover. Misschien kan hij echter zijn installaties zo bijstellen dat jouw tuin minder of zelfs niet geraakt wordt met 'gewasbescherming'.

Groeten,

Pol
maandag 14 maart 2011 - 20:07
Rita1960

Rita1960

insecticiden zou ik het niet direct noemen gewasbeschermingsmiddelen eerder

Annabellie,

gewasbeschermingsmiddelen is een andere benaming voor onkruid en/of "schadelijke" insecten BESTRIJDINGSmiddelen...

Dit spul doodt dus gewoon het onkruid e/o de insecten..

't ja, 't is oude wijn in nieuwe zakken

en even schadelijk!






maandag 14 maart 2011 - 21:06
Mandy

Mandy

En misschien door al dat gespuit met die giftige rommel gaan ook al die bijen wel dood
maandag 14 maart 2011 - 23:40
Mandy

Mandy

Bij mij achter ligt ook allemaal akkerland en daar wordt natuurlijk ook gesproeid..... moet je eens zien, vorig jaar toen stonden er aardappelen, 6X minstens is die grote wagen er overheen gereden en maar spuiten met zijn twee grijparmen.... maar hij blijft wel een eind weg van mijn hek, maar ja er zal best het een en ander ook bij mij naar binnen waaien........

Gelukkig is mijn groententuin een heel eind daarvan weg....... ( ver weg genoeg hoop ik)
dinsdag 15 maart 2011 - 10:30
annabellie

Annabellie

het is niet enkel mijn tuin het is zo goed als de helft van de straat ,
en niet enkel mijn tuin ,mijn wasgoed wordt ook meegesproeid als ik niet in tijd ben om het binnen te brengen ,kinderen die buiten spelen ,moeten direct naar binnen en onze tuin bevindt zich twee meter van de boompjes . het is iedere keer een wolk die erover waait .

bij onze buurlanden nederland frankrijk en duitsland is er een 50 meter regel waar ze afstand moeten houden ,hier in belgie is die er niet . ze hebben die 50 meter niet zomaar gekozen ,maar dit is de gewenste afstand kwestie veiligheid voor de gezondheid .

woensdag 16 maart 2011 - 10:05
Rita1960

Rita1960

Kleine correctie voor wat betreft het uitrijden van mest..

men mag in Nl nog steeds stront uitrijden.. maar dat moet dan direct ondergewerkt worden..
wat wil zeggen als een boer stront uitrijdt en niet met een injecteerder, eerst de tank leegmaakt en dan op een andere tractor stapt en de mest dan onderwerkt..
dat mag nog steeds. ..

en toch.. ik soms mis die oer-ouderwetse boerenlandlucht, want dan is het LENTE!


woensdag 16 maart 2011 - 18:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon