menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in gazon

Ga naar meest recente reactie

nontot

Nontot

hoe krijg ik onkruid uit mijn gazon ???
woensdag 21 juni 2006 - 21:51
JovanDreumel

JovanDreumel

Nieuw gazon of oud gazon? Welke onkruiden? Graag wat meer informatie geven.
donderdag 22 juni 2006 - 17:57
hugo

Hugo

o.a. door regelmatig (elke week) te maaien, dan verdwijnt het grotendeels vanzelf

groetjes
donderdag 22 juni 2006 - 19:51
Esem

Esem

Er bestaat een nieuw gereedschap om onkruid te verwijderen.
Een soort van ronde buis dat je rond het onkruid zet je duwt het in de grond je trekt terug en je steekt het uitgestoken onkruid ongedraaid terug in de grond met de wortels naar boven.
Maar ik kies nog altijd voor het handmatig verwijderen van het onkruid in het gazon.
Je kan ook selectief spuiten tegen onkruid speciaal voor het gazon.Het verwijderd breedbladig onkruid maar laat het gras ongemoeit.
Esem,
vrijdag 23 juni 2006 - 10:44
graszoden

Graszoden

Goed onderhoud van je gazon doet al de helft. Op tijd de juiste meststoffen, regelmatig en niet te kort!maaien, verticuteren, en als het nodig is bewateren (maar ook weer niet te veel en te voorzichtig). Gras kan een redelijke droogte af en zal in veel gevallen enkel bovengronds verkleuren, maar de wortels zijn veelal sterk. Bij te snel water geven bij gdroogte worden de wortels van uw gras te luis en niet stevig, als het droog is zullen de wortels dieper moeten gaan om hun water te vinden. Aan u is het hier een goed evenwicht in te bewaren.
Ook door regelmatig maaien houd je je gazon mooi, de intervallen tussen de maaibeurten in het seizoen ongeveer even groot houden en dus niet 1 keer in de week maaien en dan 3 weken niet.

Meer tips over onderhoud: http://www.vanwaes.nl/onderhoud.htm
donderdag 21 december 2006 - 19:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon