menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Physalis

Ga naar meest recente reactie

Pauline

Pauline

Hallo iedereen,

Ik heb enorm veel physalis staan mar die wordt niet oranje.
Moet ik daar iets speciaal voor doen?
Ik heb er al afgesneden en laten drogen maar ze blijven groen.
Ik heb schrik als het eens vriest dat ze kapotgaan.
Ik heb zo eens een bussel takken gekocht en aan mijn schouw gehangen en in de winter geeft dat een zeer mooi effect oranje in donkere dagen

groetjes
Pauline
zaterdag 25 november 2006 - 11:20
annis

Annis

Er zijn diverse soorten Physalis oa. met oranje zaden en geel-groene. Heeft U misschien de geel-groene soort deze wordt ook wel ananaskers genoemd terwijl de oranje soort de lampionplant wordt genoemd.

Annis
zaterdag 25 november 2006 - 15:33
Victor44

Victor44

De eetbare plant wordt niet oranje,maar gewoon bruin-geel,zoals verdorde struiken,de kers die binnenin zit daarentegen ziet geel en is dan eetbaar(ananaskers).Verwacht dus niet van je echt eetbare physalisplant dat hij oranje wordt,dit is de sierplant of inderdaad "de lampionplant" genoemd.
Grtjs
Mia
zaterdag 25 november 2006 - 16:15
Bowie

Bowie

De eetbare plant wordt niet oranje,maar gewoon bruin-geel,zoals verdorde struiken,de kers die binnenin zit daarentegen ziet geel en is dan eetbaar(ananaskers).


Dat klopt maar bij wilt het omhulsel niet verdorren. Ik vrees tegen dat ik terugkom van mijn reis ze allemaal zullen bevroren zijn.
zaterdag 25 november 2006 - 18:36
Victor44

Victor44

Ja Tania,waarschijnlijk heb je ze wat laat gezaaid,maar ik zou ze gewoon uittrekken of afsnijden voor je vertrekt en ze ergens op een frisse en droge plaats leggen.Je weet nooit,als ze bevriezen heb je er ook niets van. Ze zullen waarschijnlijk nog wat narijpen,toch als de vruchtjes al een beetje geel worden.
Groetjes
Mia
zaterdag 25 november 2006 - 19:04
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Wanneer moeten die dan al gezaaid worden, ik geloof dat ik de mijne in mei gezaaid heb, eerst binnen en dan buiten uitgeplant.

Ja dat zal ik proberen, bedankt Victor/Mia
zaterdag 25 november 2006 - 22:53
Annemie

Annemie

Naar mijn mening is Physalis een vaste plant en zal ze dus volgend jaar terug uitlopen.
Annemie
zondag 26 november 2006 - 14:26
Tine

Tine

Physalis is inderdaad een vaste plant. Let wel op, want hij loopt door de tuin.

Tine.
zondag 26 november 2006 - 14:57
deHaan

DeHaan

De Physalis alkekengii is winterhard en woekerd.
Physalis edulis b.v. is 1-jarig en de zaaddozen zijn eetbaar.
Er zijn uiteraard nog meerdere soorten.

zondag 26 november 2006 - 21:26
Ouwepee

Ouwepee

heb in de supermarkt wat vruchtjes gekocht en de zaden eruit gehaald. Eerst in een zuivere doek het sap eruit gezogen.
Ze zitten nu een viertal dagen in de cocopeat, maar geen leven te bespeuren.
Hoelang zou ik moeten wachten ?
zondag 20 april 2008 - 23:45
Lilian

Lilian

Misschien moet je nog een aantal dagen wachten ...

Mocht het niet lukken dan laat je het maar weten ik heb nog enkele zaadjes over van de physalis pubescens (ananaskers)

succes ermee

groetjes lilian
maandag 21 april 2008 - 10:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon