menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke algemene organische traagwerkende meststof

rombaft

Rombaft

In de handel vind je 1001 meststoffen, specifiek voor hagen, gras, groenten, druiven, hortensia, mediterane, etc... allemaal goed en wel.

Maar ik ben eerder op zoek naar een algemeen alternatief. organisch (dus meestal traagwerkend en dus niet van die roze of blauwe korrels, die zijn te hevig) . Voor het gras wil ik nog wel een specifieke meststof kopen maar bv voor de hagen, planten in de border, kleinfruit, kleine struikjes etc... zou ik liever een universele meststof gebruiken.

In bv de aveve vind je wel beendermeel, bloedmeel en andere grondstoffen voor organische meststof. iemand een goed recept/samenstelling van bepaalde middelen?

Ook vind je er een product , algemene biologische meststof (op basis van vleermuyisuitwerpselen etc..) is dat een goed alternatief ? Of zijn er andere goede algemene organische meststoffen ?
dinsdag 10 augustus 2010 - 12:06
cee

Cee

Als ik je avatar bekijk heb je daar toch een aantal mest producerende diertjes rondlopen?

Kan je die niet in je mesthoop verwerken (niet de diertjes zelf maar de mest) om zo een schitterende stikstof rijke (planten) en fosfor rijke meststof te bekomen, eventueel nog een klein beetje aangerijken met wat beendermeel, bloedmeel voor extra kalium en calcium en je hebt een super goeie compost/meststof.
dinsdag 10 augustus 2010 - 12:32
rombaft

Rombaft

thx, maar het probleem is dat mijn avatar eigenlijk een ontsnapte kip van in de gebuurte was welke op zijn beurt achterna gezeten werd door mijn kat.

[afbeelding verwijderd niet-https]

soit, dit terzijde , kat en kip zijn natuurlijk ongedeerd gebleven, kip is gevangen en terug geleverd
dinsdag 10 augustus 2010 - 16:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon