menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippenstront

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

hallo tuingrondkenners,
ik heb een kippenren waar ik alles ingooi,ik bedoel natuurlijk tuin en keukenafval, maar nu mijn vraag,
de grond is nu zo hoog gekomen, dat ik het in bloempotten wil doen om mijn planten de winter door te laten komen, dit heb ik vorig jaar ook gedaan maar de grond werd hard, kan ik deze kippenstrontgrond mengen met potgrond om de zaak een beetje luchtig te houden, ik weet niet wat ik anders met het teveel aan de grond in mijn kippenren aan moet vangen,

HELP ME PLEASE
vrijdag 10 november 2006 - 08:36
Tomateboer

Tomateboer

Neen, niet doen want kippenmest is een van de sterkste meststoffen.
Alles zal verbranden.
Je kan ze wel(miniem) uitstrooien tussen uw plantenborders of moestuin.
grt
vrijdag 10 november 2006 - 09:26
andre

Andre

Of een kleine hoeveelheid mengen in de composthoop.

andre
vrijdag 10 november 2006 - 10:39
corrielat

Corrielat

bedankt voor uw advies,

deze onnozele had gedacht om het te mengen met potgrond, dan ben ik van de grond in de kippenren af, en had ik meteen grond voor in mijn potten, maar als jullie zeggen dat het niet kan dan doe ik dat maar niet, jammer,
een composthoop heb ik niet, zodoende.
vrijdag 10 november 2006 - 16:12
andre

Andre

Gewoon een aanleggen
vrijdag 10 november 2006 - 20:46
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik zou best wat willen hebben voor mijn composthoop, maar helaas de afstand is te groot.
vrijdag 10 november 2006 - 22:03
corrielat

Corrielat

Gewoon een aanleggen


heb ik willen doen, maar helaas geen ruimte,teveel planten en struiken, toen ik ging planten geen rekening geouden dat alles groter word, anders moet ik weer planten gaan verwijderen, vind ik jammer
vrijdag 10 november 2006 - 22:37
andre

Andre

Corrielat.

Kan je gewoon geen composthoop aanleggen in de kippenren veel plaats neemt dit niet in.

andre
vrijdag 10 november 2006 - 23:15
Fons

Fons

Eventueel een compostton, neemt niet veel plaats in beslag en geeft goede compost voor uw planten,Hier gaat de keukenafval in de ton samen met het kippenmest waar een massa regenwormen zorgen voor de beste compost.

Groetjes Fons.
vrijdag 10 november 2006 - 23:22
corrielat

Corrielat

hallo mannnen, nooit aan gedacht, dat is en hele goede tip, bedankt
zaterdag 11 november 2006 - 08:00
Angelo

Angelo

ik heb in de lente van dit jaar, ook geëxperimenteert met kippenstront, ik pakte een ijzeren emmertje dat dienst doet als bloempot, daar gooide ik eerst wat kippenstront op de bodem, niet veel hoor, en daar potaarde, dan heb ik er hanggeranium in geplant, en ze waren echt prachtig, ze waren reusachtig, en hadden heel veel bloemen, en het belangrijkste van al is dat ze geen last hadden van bladluizen of wat dan ook!

ik heb het dus ook gebruikt in andere bloempotten, en ja hoor het leverde schitterend resultaat!
je kan het dus gebruiken maar in beperkte mate, want het is inderdaad een sterke meststof!


mvg
woensdag 15 november 2006 - 18:59
krist

Krist


Je kan ze wel(miniem) uitstrooien tussen uw plantenborders of moestuin.
grt


ik heb heel wat oude en grote rhododendrons staan waar ik binnenkort de laag houtsnippers moet verhogen. Vooraleer de houtsnippers aan te brengen, zou ik het kippenhok kunnen uitgraven en uitstrooien rond de rhodo's ?? Al het onkruid uit de tuin kieper ik bij de kippen, ga ik dan ook zo niet het onkruid verspreiden tussen mijn rhodo's ?
maandag 17 september 2007 - 09:54
minouke

Minouke

Krist,
kippen -of koeienmest is niet goed voor Rhododendrons, wel voor de borders maar niet voor zuurminnende planten
maandag 17 september 2007 - 10:51
krist

Krist

bedankt !

ik zal het met mate verdelen over de andere borders waar niet zuurminnende planten staan en volgend jaar eens de truc van angelo proberen
maandag 17 september 2007 - 11:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon