menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuingrond

Ga naar meest recente reactie

Cemile

Cemile

Beste vrienden

Wij wonen in Veltem-Beisem en wij hebben een nieuwbouw. In onze tuin hebben wij zoveel te doen en zoveel grond om af te halen.

Wat moeten wij doen weten wij niet. Wij hebben enkele tuinaannemers gebeld maar alleen een aannemer heeft eens gezien en zoveel geld gevraagd.

wij hebben De Coninck gebeld en ze willen 25 euro per cube.. maar wij hebben 30 cube grond om te halen

wat moeten wij doen?

maandag 6 november 2006 - 15:19
Adrienne

Adrienne

Cemile,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Maar toch een vraag is dat België of Nederland ?
maandag 6 november 2006 - 19:47
Cemile

Cemile

Sorry, ik heb vergeten te schrijven; ik ben van Belgie (Leuven)

maandag 6 november 2006 - 21:33
Adrienne

Adrienne

Cemile,
Spreek eens een loonwerker aan.
Die kunnen je vast ook verder helpen of raad geven.
maandag 6 november 2006 - 23:06
sylvain

Sylvain

Beste Cemile en dat is noch van die zware klei grond denk ik maar 25 kubiek meter dat zyn maar macsimum 2 vracht wagens is noghthans goed e grond om te mengen met de bos grond in de noorder kempen ik hoop dat er mensen by zyn die het lezen en u voor een appel en een ei u er van af helpen ik vindt deze prys ongeloofelyk duur en dan noch niet gesproken van hem terug te kopen wat gaat ge dan betaalen veel suxce er mee er zal wel iemand komen op dagen en anders eens bellen naar eurocompost in houthalen mvg Sylvain (en anders zoals ADRIENNE HET ZEGT EEN LOON WERKER VOOR ERGENS OP HET VELD EEN PAAR TEL)
dinsdag 7 november 2006 - 09:05
Cemile

Cemile

Beste Cemile en dat is noch van die zware klei grond denk ik maar 25 kubiek meter dat zyn maar macsimum 2 vracht wagens is noghthans goed e grond om te mengen met de bos grond in de noorder kempen ik hoop dat er mensen by zyn die het lezen en u voor een appel en een ei u er van af helpen ik vindt deze prys ongeloofelyk duur en dan noch niet gesproken van hem terug te kopen wat gaat ge dan betaalen veel suxce er mee er zal wel iemand komen op dagen en anders eens bellen naar eurocompost in houthalen mvg Sylvain (en anders zoals ADRIENNE HET ZEGT EEN LOON WERKER VOOR ERGENS OP HET VELD EEN PAAR TEL)


Dank u voor uw voorstel Sylvain

dinsdag 7 november 2006 - 09:16
Adrienne

Adrienne

Awel da bedoelde ik.
Wij laten regelmatig grond komen voor op de wei.
Waar de dieren gaan staan om binnen te komen moet er regelmatig verse grond in.
Ge weet wel wat ze doen terwijl ze wachten hé
Dus dat gaat terug het veld op als mest en er wordt verse grond ingedaan.
Zodat ze weer terug droog staan.
dinsdag 7 november 2006 - 13:04
sylvain

Sylvain

En Adrienne maar vind ge dat ook niet dat die mannen daar veel geld voor vragen en als ge grond moet terug kopen dan betaald ge gemakelyk het dubbele maar daar zit ge meer tegen het stad aan en daar profiteren die mannen van en dan vind ik dat zo erg mvg Sylvain
dinsdag 7 november 2006 - 22:07
Adrienne

Adrienne

Ja Sylvain da's waar !!!
Daarom schreef ik om een landbouw loonwerker aan te spreken.
Die weet misschien wel een boer zitten die grond nodig heeft voor op de wei.
Wij hebbeb al enkele keren grond gehad van mensen die bouwen,
zij moeten betalen om grond weg te voeren en dan weer om nieuwe grond.
Wel, wij zijn die dan gaan halen dan hebben ze maar één keer kosten.
En ... wij zijn er ook goed mee.
We hebben wel gratis mest voor de tuin bezorgd.
Da hebben wij dan weer hé
woensdag 8 november 2006 - 10:35
sundance

Sundance


Beste vrienden

Wij wonen in Veltem-Beisem en wij hebben een nieuwbouw. In onze tuin hebben wij zoveel te doen en zoveel grond om af te halen.

Wat moeten wij doen weten wij niet. Wij hebben enkele tuinaannemers gebeld maar alleen een aannemer heeft eens gezien en zoveel geld gevraagd.

wij hebben De Coninck gebeld en ze willen 25 euro per cube.. maar wij hebben 30 cube grond om te halen

wat moeten wij doen?



Hallo,

Probeer ook eens bij www.meeussen.be
is een bedrijf in Sint Lenaerts.

Groetjes,
donderdag 9 november 2006 - 14:06
Cemile

Cemile


Hallo,

Probeer ook eens bij www.meeussen.be
is een bedrijf in Sint Lenaerts.

Groetjes,



Dank u

ik heb een email gestuurd aan deze firma.

Gisteren kwam ons een tiun architect van onze dorp. Ze wilt van ons voor het begin tuinplan (op papier) 850 euro te betalen (plus BTV) zoals een grapje he!!



vrijdag 10 november 2006 - 12:14
sundance

Sundance

CITAAT:
">#666666;'>

Hallo,

Probeer ook eens bij www.meeussen.be
is een bedrijf in Sint Lenaerts.

Groetjes,



Dank u

ik heb een email gestuurd aan deze firma.

Gisteren kwam ons een tiun architect van onze dorp. Ze wilt van ons voor het begin tuinplan (op papier) 850 euro te betalen (plus BTV) zoals een grapje he!!
Kent U groennet, wekelijkse nieuwsbrief, deze week veel foto's over tuinen, als je mij uw emailadres doorstuurt zal ik deze nieuwsbrief doorsturen.

groetjes,

vrijdag 10 november 2006 - 14:26
Cemile

Tekst aangepast

Cemile



Kent U groennet, wekelijkse nieuwsbrief, deze week veel foto's over tuinen, als je mij uw emailadres doorstuurt zal ik deze nieuwsbrief doorsturen.

groetjes,



Hallo Sundance

mijn email; [email protected]

dank u..



vrijdag 10 november 2006 - 20:25
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Cemile dat moet gezelf proberen een beetje uit te tekenen welke planten hoe hooo welk plant er bloeid van die periode tot die, het zonnige , schaduw, half shaduw planten of gewerkt met gazon of zonder gazon vierkant rond half rond,driekanteen paar bomen o.a catalpa het in vaken verdelen of onafgeboord zetten met schors mvg ik zal een foto geven van myn voortuin dat eerst gazon was en nu beplat voor 99 procent noch een paar afwerkingen maar een tuinje moet ge bezien op 3a5jaar dan weet ge wat in of weg moet groetjes dag

[afbeelding verwijderd niet-https]

dit is dan myn achter tuin alles zonder architect

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 11 november 2006 - 10:01
Tine

Tine

Sylvain, wat een rust straalt jouw tuin toch uit. Als ik ooit zo'n grote tuin zou hebben, zou ik het ook op die manier willen inrichten. Prachtig gewoon.

Tine.
zaterdag 11 november 2006 - 10:59
sundance

Sundance

CITAAT:
">#666666;'>


Kent U groennet, wekelijkse nieuwsbrief, deze week veel foto's over tuinen, als je mij uw emailadres doorstuurt zal ik deze nieuwsbrief doorsturen.

groetjes,



Hallo Sundance

mijn email; [email protected]

dank u..
email verzonden

groetjes,

Stella


zaterdag 11 november 2006 - 12:13
Cemile

Cemile

Beste Cemile dat moet gezelf proberen een beetje uit te tekenen welke planten hoe hooo welk plant er bloeid van die periode tot die, het zonnige , schaduw, half shaduw planten of gewerkt met gazon of zonder gazon vierkant rond half rond,driekanteen paar bomen o.a catalpa het in vaken verdelen of onafgeboord zetten met schors mvg ik zal een foto geven van myn voortuin dat eerst gazon was en nu beplat voor 99 procent noch een paar afwerkingen maar een tuinje moet ge bezien op 3a5jaar dan weet ge wat in of weg moet groetjes dag



dit is dan myn achter tuin alles zonder architect





Wat een mooie tuin!



zaterdag 11 november 2006 - 12:35
sugar

Sugar


Dank u

ik heb een email gestuurd aan deze firma.

Gisteren kwam ons een tiun architect van onze dorp. Ze wilt van ons voor het begin tuinplan (op papier) 850 euro te betalen (plus BTV) zoals een grapje he!!





Tja, die man moet ook leven heh.
Als hij dat niet doet, mag hij tuinplannen maken voor iedereen, en gaan die mensen dan met zijn schetsen en ideeën zelf aan de slag

sugar
zaterdag 11 november 2006 - 12:43
sylvain

Sylvain

Beste sugar ik kan daar voor in komen dat die mensen daar moeten van leven maar ik vind en gy moet dat toch ook kunnen ervaren dat daar geen twee dagen werk aan is en dan 850 EUROVRAGEN + DE WOEKER PRYZEN OP DE PLANTEN ?, dan leg ik het hele maal in beton ik bedoel maar en het is niet zoals vroeger dat ge alles met de hand moet uittekenen nu de juiste gegevens en binnen 2uur moogt ge het komen halen en al uw gegevens staan er op en dan vind ik noch als ge zelf uw tuin kunt uittekenen dat ge erna dubbel zo veel plezier van heben dan niet gesproken van de prys mvg dag
zaterdag 11 november 2006 - 16:29
sugar

Sugar

Beste sugar ik kan daar voor in komen dat die mensen daar moeten van leven maar ik vind en gy moet dat toch ook kunnen ervaren dat daar geen twee dagen werk aan is en dan 850 EUROVRAGEN + DE WOEKER PRYZEN OP DE PLANTEN ?, dan leg ik het hele maal in beton ik bedoel maar en het is niet zoals vroeger dat ge alles met de hand moet uittekenen nu de juiste gegevens en binnen 2uur moogt ge het komen halen en al uw gegevens staan er op en dan vind ik noch als ge zelf uw tuin kunt uittekenen dat ge erna dubbel zo veel plezier van heben dan niet gesproken van de prys mvg dag


Tja een werkuur kost 30-40 EUR per uur.

Woekerprijzen op de planten? Dat hangt van de tuinaannemer af. Ze geven trouwens bijna allemaal een herplantgarantie

En je hebt ook nog steeds de vrije keuze om geen gebruik te maken van een tuinarchitect...
zaterdag 11 november 2006 - 16:51
sylvain

Sylvain

beste sugar als ge ziet dat die aannemmers al25 euro vragen om uw grond te mogen opladen die ze daar na aan een dikke prys gaan verder verkopen dat is wel 35 maal 25 dan komt er nog eens 850euro voor een voorplan dan noch eens 1000 euro voor het definitief plan maak dan u rekening maar eens dan komt ge al niet meer toe met 2500 euro en dan moet ge uw beplanting noch gaan kopen aan een goeie prys en zeggen dat we ze hier proberen te helpen dat is toch ook plezant en goed koper mvg Sylvain
zaterdag 11 november 2006 - 20:59
Adrienne

Adrienne

Hallo,

Waarom ga je niet eens informeren bij een tuincentrum.
Die maken je plan en je krijg bons terug voor het bedrag dat je moeten betalen hebt.
Deze kan je dan gebruiken om planten of bomen aan te schaffen.
allez hier toch !!!
maandag 13 november 2006 - 15:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon