menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke afhangende plant is geschikt om betonnen muur te bedekken

Ga naar meest recente reactie

wernerverbeuren

Wernerverbeuren

Hallo,

Wij hebben een nieuwe oprit aangelegd die afgeboord is met betonnen muurtjes van ongeveer 1.5m hoog. Welke planten (afhangers) komen in aanmerking om deze muurtjes een groen uitzicht te geven? De beplanting moet dus bovenaan gebeuren en is bij voorkeur groenblijvend.
De oprit is zuidgericht. (volle zon).
Zou de grote maagdenpalm hiervoor in aanmerking komen?
Klimop vind ik te overheersend. Er staan nog andere heersters en planten in de buurt.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Vriendelijke groet,
Werner
donderdag 13 mei 2010 - 09:53
jamssen

Jamssen

EEN GROENBLIJVENDE CLEMATUS MISSCHIEN?

groetjes mlouise
zaterdag 15 mei 2010 - 21:58
renate67

Renate67

wintergroene kamperfoelie?
vinca major=grote maagdenpalm kan zeker ook maar zal zich ook in andere richtingen verspreiden, dus moet je wel in de perken houden, er is overigens ook een vinca major met bont blad (misschien leuk als afwisseling)
zaterdag 22 mei 2010 - 00:48
wernerverbeuren

Wernerverbeuren

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga zeker de vinca major even verder bekijken.

zaterdag 22 mei 2010 - 08:45
lanne

Lanne

onlangs zag ik een muur vol met afhangende cotoneaster- hingen enkele meters naar beneden in lange slingers - krijgen kleine bloempjes en nadien bessen
zeepkruid ( saponaria ) is ook heel mooi - heeft graag zon en wat kalk in de grond - is groenblijvend en prachtig roos van kleur - er zijn verschillende rotsplanten die bladhoudend zijn en redelijk groot kunnen worden als ze de plaats krijgen
groetjes
Lily-Anne
woensdag 9 juni 2010 - 08:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon