menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruisbladige wolfsmelkEuphorbia Lathyrus

52nvpw

52nvpw

heeft u een idee waar ik de zaden van deze plant zou kunnen kopen .Het is een onkruid maar naar verluid effectief tegen woelratten ,die een ware ravage aanrichten in de groente tuin (vreten de wortels van planten ,knollen,bloembollen en zelfs van de jonge fruitbomen )Heb reeds ongeveer alles geprobeert van tril,geluid ,flessen,vallen maar ze doen maar lustig verder.
Nu maar op naar de volgende test
beste dank bij voorbaat voor een antwoord
zaterdag 3 april 2010 - 18:02
Peppody

Peppody

Als iemand weet of dit echt helpt tegen woelratten, dan hoor ik dat ook graag. Hier ook een overbevolking van die rotbeesten.

Ik heb even gegoogled voor zaden en heb ze gevonden voor 1,45 euro per zakje:
http://www.morgenster-zaden.nl/bestellijst_kleinverpakkingen_losse_soorten%20inheemse%20zaden.htm

Als het echt helpt dan ga ik ook een zakje bestellen! Heb wel gelezen dat de zaden giftig zijn dus pas ermee op!

zaterdag 3 april 2010 - 20:56
Peppody

Peppody

ik kwam dit nog tegen, dus wellicht helpt het toch!

Sterkgeurende planten
Als het ingraven van gaas op problemen stuit, kan worden geprobeerd om de mol af te schrikken, zodat hij op zoek gaat naar een ander jachtgebied. Een groot aantal planten verspreidt een geur waar de mol niet van houdt. Een molvrije tuin kan niet worden gegarandeerd, maar het is het proberen waard.
•Keizerskroon (Fritillaria imperalis), een 80 tot 100 centimeter hoge plant uit de leliefamilie. De grote vlezige bollen moeten om de acht meter rond de tuin worden geplant.
•Een andere mogelijkheid is de kruisbladwolfsmelk (Euphorbia lathyrus), die 80 centimeter tot anderhalve meter hoog kan worden. Ook woelratten en veldmuizen houden niet van de geur van de wortels. Let op: alle planten van de wolfsmelkfamilie zijn giftig.

http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Mollen
zaterdag 3 april 2010 - 21:22
52nvpw

52nvpw

heb bij morgenster de wolfsmelk zaden gekocht en dit jaar zeker uittesten
en zal u zeker daar over berichten , nogmaals beste dank
zaterdag 17 april 2010 - 10:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon