menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tijdelijke Grondbedekking

jeroentbt

Jeroentbt

Hallo tuinders,

Via een zoektocht naar een tijdelijke grondbedekking voor ons 'domein' op Google kwam ik hier terecht.
Ik heb de info die ik zocht nog niet echt gevonden... dus stel ik de vraag maar even.

Voor een klein tuintje zijn wij op zoek naar een tijdelijke grondbedekking voor 1, maximaal 2 zomers.
We hebben enkele maanden geleden een huisje gekocht met een klein ommuurd stadstuintje.
Momenteel is de tuin zo'n 15m2 groot (groot!) en we zouden, eens de financien het toelaten, graag een zwevende achterbouw afbreken om de tuin wat te vergroten.
Momenteel is de tuin niet veel soeps qua begroeing - harde aarde, hier en daar een uitstekende wortel, kaal (en met een zwaar bestofte en bevuilde ondergrond van werken en afvalopslag). Gras zaaien of een andere duurzame oplossing lijkt ons niet echt zinvol omdat de tuin binnenkort (jaar of twee) weer vol afbraakmateriaal zal liggen.

Welke ondergrond/behandeling raden jullie aan om de tuin toch nog een gezellig plaatsje te maken waarin onze dochter van 2 en een half en haar toekomstige broertje of zusje rustig kunnen spelen?

De beste oplossing lijkt ons nu houtschilfers, maar we zouden die zo op de bestaande aarde willen leggen (zonder kiezels voor drainage) waardoor dit qua schimmels misschien toch niet echt een goed idee is...

Alle tips en info zijn welkom!

Cheers,
Jeroen
donderdag 25 maart 2010 - 14:32
printemps

Printemps

Alvast welkom op dit forum

Schors is niet handig voor kleine kinderen om op te spelen

Ik had zo een soort van groen tapijt voor buiten liggen
Eventueel houten paletten eronder,maar dan wel de spleten dichtmaken
Een paar jaar is dat zeker te doen (bij leenbakker)en niet zo duur

mvg


donderdag 25 maart 2010 - 14:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon