menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Landbouwgrond wat doen we ermee

Ga naar meest recente reactie

Marv

Marv

In augustus 2009 heeft mijn grootvader me zijn stuk landbouwgrond doorgegeven aan mij, het betreft een stuk landbouwgrond de grootte van een voetbalveld.

Het stuk werd tientallen jaren lang verhuurd aan een boer die er groeten op kweekte, maar de laaste jaren liet hij alles verkommeren. Met resultaat dat het stuk grond erg slecht bereikbaar is geworden. (kapotte duiker, palen verrot, kapot prikkeldraad, enz)

Nu heeft het stad begin dit jaar een duiker komen aanleggen, de grachten komen uitkuisen enzoverder. Dus kunnen we aan iets beginnen zodra alles terug inorde is.

Nu is de grote vraag, wat kan ik zoal met dit stuk grond doen?
Dieren op zetten? Groeten kweken?

Heeft iemand een ideé of suggestie wat ik ermee zou kunnen doen?
Ik zat te denken aan dingen die eventueel wat euros kan opbrengen, maar ik kom nergens aan uit

Mijn grootvader was de laatste generatie die nog aan landbouw, kweken van paarden, enz gedaan heeft. Maar de generatie na hem is ermee gestopt. Dus er zit wel wat landbouwbloed in mijn bloed en ik zie dat ook wel zitte om er wat tijd en zweet in te steken

enkele tips zijn welkom bedankt
dinsdag 16 maart 2010 - 13:47
rombaft

Rombaft

bomen op planten voor verkoop, lindes, essen, appelbomen, buxus ??????
dinsdag 16 maart 2010 - 14:23
leeuwtje

Leeuwtje

of kerstbomen opkweken. Dat zie je hier ook best veel.
dinsdag 16 maart 2010 - 16:51
piet1

Piet1

patatten telen, dan ben je een patattenboer
dinsdag 16 maart 2010 - 21:34
Eve

Eve

Of er dieren op kunnen hangt af van de staat van het veld - geen gras, geen grazers. Als het veld in slechte staat is, zet er biggen op die dan na een paar maanden in de diepvries kunnen nadat ze het hele veld voor u omgeploegd hebben, daar kunt ge dan gewoon op planten of zaaien. Of ge kunt het veld verhuren? Of dubbel gebruik: planten en dieren kunnen ook in een boomgaard zolang er wat draad rond de bomen staat.

Ik droom ervan om zo een veld te hebben!
donderdag 18 maart 2010 - 13:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon