menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Muizen plaag

Ga naar meest recente reactie

sunjet

Sunjet

ik zit bij een muizen plaag in mijn huis
mijn buur heeft namelijk langs de keuken kippen geplaats
mag dat want sins toen zit ik bij muizen
ik heb als muizen vallen gezet en veel gevangen en vergif gezet
maar ze blijven maar komen
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alle goede tips zijn erg welkom
dinsdag 24 november 2009 - 21:14
Matabish

Matabish

HEEEEYYYYYY Sunjet,
wat fijn je hier nog eens te zien!!! Alles OK met de knappe Anthony? Wordt al groot hé!!

'k Weet niet of dat een oplossing kan zijn voor jullie, maar een poes is veruit de beste oplossing om muizen buiten te houden!
Ook zou je buurman zijn kippen best verder van de buren weg zetten, want zolang er kippen en graan zijn,
komen de muisjes er van ver op af!!
Ik geloof nooit dat je zomaar kippen tegen de keuken van je buur mag zetten, enkel de geur is al erg verstorend!
Vraag eens inlichtingen bij het gemeentebestuur als de buur niet wil begrijpen?
Veel succes ermee...

Hartelijke groetjes aan je mooie gezinnetje,
Matabish.
dinsdag 24 november 2009 - 22:36
sunjet

Sunjet

ik heb bij de gemeenten na vraag gedaan
zij zeggen dat het wettelijk mag
ik moet muizen vallen zetten met chocopasta en muizen vergif
zo zegt het gemeentebestuur

woensdag 25 november 2009 - 21:13
Matabish

Matabish

Als je genoeg gif legt kunnen de kippen gelijk ook dood vallen...wat is dàt voor een oplossing? Rare gemeente daar!
Vooral als je kinderen hebt is gif toch véél te gevaarlijk!!

Als een poes niet kan ga je nog véél werk hebben en toch de muizenplaag niet baas kunnen zolang die kippenren zo dichtbij ligt!
Die muizekes hebben al lang de ganse uitgebreide familie verwittigd dat ze het landje van belofte gevonden hebben!

Goeie moed!
Matabish.
woensdag 25 november 2009 - 21:25
Pieter

Pieter

Hoi,
Kippen hoeven niet noodzakelijk met muizen samen te gaan hoor. Vraag vriendelijk aan je buur om bv zijn ton kippenvoer steeds af te sluiten en eventueel iets minder eten te geven aan de kippen. Dan blijft er geen graan liggen voor de muizen en als de kippen honger hebben zullen ze zelf ook wel eens een muisje vangen en eten Ja hoor kippen eten ook muizen, ik spreek uit ervaring
Gif en kippen gaan inderdaad niet heel goed samen. Temeer omdat kippen een dode muis zullen opeten... Vallen werken wel heel goed. Wel dagelijks controleren.
donderdag 26 november 2009 - 10:18
Mandy

Mandy

Er is geen vergunning nodig om een kippenhok te plaatsen, dus je kunt hem zetten waar je wilt.
Maar muizen erbij is volgens mij niet nodig als je zorgt dat je regelmatig het tevele voer weghaalt.

Ik geef mijn kippen overdag op bepaalde tijden eten en tussendoor haal ik het weg. 's Avonds is er al helemaal niets meer te vinden als de kippen naar het slaaphok zijn gegaan. Geen eten en geen water, helemaal schoon is alles.
Je wilt toch zelf ook niet dat er allerlei beesten afkomen op het voer.
En als je het hok regelmatig schoonhoudt hoeft een kippenhok ook geen enkele geur af te geven.

Hygiene is een schone zaak.

donderdag 26 november 2009 - 15:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon