menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zandbak aanleggen

ma_deuche

Ma_deuche

Hallo. Ik wil een zandbak maken, zo'n 60 cm diep en met een soort trapje langs de rand. Dan kun je op het trapje zitten of er op bouwen. 1 of 2 tredes. Liefst met tegels, niet met een houten rand. Is dat mogelijk? Hoe maak je dan de zijkanten stabiel?
En hoe bevestig je een net, dat er 's avonds boven gespannen wordt? Ik ben er ondertussen wel achter dat het verstandig en handig is om worteldoek op de bodem te leggen.
Alvast bedankt voor een handige tip! Ma_deuche
zondag 11 oktober 2009 - 15:42
CindyV

CindyV

Hallo,

Geen antwoord van niemand, da's jammer.

Kindjes zitten liefst midden in de zandbak. Het trapje kan wel dienen om de zand in de zandbak te houden of om op te bouwen. Voorzie een ruime rand rond de zandbak zodat de zand niet in het gazon ligt. Tegels krijg je nooit mooi stabiel zeker niet als je er ook nog een trapje mee wilt maken. Als je toch geen hout wil gebruiken kan je beter kleine betonplaatjes gebruiken aan de zijkant en tegels bovenaan.
Ik zou eerder in plaats van een net er een afdekzeil eroverdoen. Dat kan gewoon met stenen op zijn plaats gehouden worden en dan wordt de zand niet vuil en niet nat.
Je weet niet precies waarom je die worteldoek wil plaatsen.

Hopelijk heb ik je op weg geholpen.

Groetjes,
CindyV
woensdag 21 oktober 2009 - 13:09
Polplastron

Polplastron

Jawel hoor Cindy! Alleen was deze topic twee keer gepost: een keer in "allerlei vragen i.v.m. de tuin" en een keer onder "tuinaanleg". Je kan de rest van de reacties zien op onderstaande link:

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=1&tid=29134

Misschien kan iemand van de admins dit draadje even verwijderen?

Groeten,

Pol
woensdag 21 oktober 2009 - 16:06
CindyV

CindyV

Lap, zeg. Ik heb de verluchtingsgaten juist dichtgespoten omdat zo het zand veel properder blijft. Verkeerd dus, Bedankt voor de tip.

groetjes,
CindyV
vrijdag 23 oktober 2009 - 12:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon