menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk onkruid is dit

Ga naar meest recente reactie

marcovos

Marcovos

Hallo geachte forumleden,
Ik heb al geruime tijd last van een kruipend onkruid in mijn gazon, maar ik kan nergens vinden om welk soort onkruid het gaat.
Ik heb enkele foto's online gezet in het volgende album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=X68DKMTB

Weet iemand om welk onkruid het gaat?

Dank en vriendelijke groet,

Marco Vos

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 19 juli 2009 - 10:53
kurt

Kurt

Dat lijken me de bladeren van hondsdraf te zijn.

De bontbladige vorm ervan wordt ook gebruikt als sierplant in bloembakken en borders / de bloemen zijn dezelfde:

http://www.tuinadvies.be/glechoma_hederacea_variegata_hondsdraf.htm

zondag 19 juli 2009 - 11:38
Polplastron

Polplastron

Inderdaad: hondsdraf. Ideaal als je je eens aan een brandnetel prikt. De blaadjes verzachten dan meteen de pijn. Je kan ze ook als kruid gebruiken bij pannenkoeken.

Om zeker te zijn moet je eens een blaadje fijnwrijven. Je ruikt meteen of het hondsdraf is!
zondag 19 juli 2009 - 17:07
Heike

Heike

Hier woekert het ook in de tuin en moet ik het regelmatig wieden. De geur is inderdaad typisch.
zondag 19 juli 2009 - 17:12
marcovos

Marcovos

Bedankt voor jullie reacties.
Is er een manier om van dit onkruid af te komen zonder het gazon te beschadigen?
In tuincentra zie ik gazonmest met onkruidbestrijder, maar zou dit type onkruid daar wel gevoelig voor zijn?
De onkruidbestrijder is volgens mij maar tegen enkele onkruidsoorten effectief.

Overigens zie ik, als ik internet raadpleeg, de blaadjes van de door jullie genoemde onkruidsoort tweekleurig, terwijl het hier alleen maar een kleur groen is.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 19 juli 2009 - 19:42
Rita1960

Rita1960

Yep dat is idd hondsdraf. en de geur ... vies... en geloof me in een kleur bestaan ze ook echt!
en ik vind het nog een vrij onschuldig kruid.. regelmatig trekken en het is weg!
groetjes,

Rita
zondag 19 juli 2009 - 20:04
Boerke

Boerke

Spreek mij er niet over. In onze gazon staat dit ook. Het ruikt,zoals jullie zeggen,speciaal. Zelfs als je het gras maait ruikt het.
Leuke tips om het te verwijderen. Dus......Mauristke ,blijven uittrekken.
zondag 19 juli 2009 - 20:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon