menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplanten van zelfgezaaide tomatenplantjes

GJB

GJB

Ik heb tomatenplantjes gezaait, en die zijn nu al gegroeit tot een 15-20 cm ongeveer. Eerst zaten ze per 4-5 in potjes. Ik heb er dan 5 in de volle grond in de serre gepland en is 5 buiten.. (om wat te proberen).

Buiten is er eentje kapotgegaan, maar de andere vertonen geen al te frisse indruk.
Die binnen in de serre dat ik in de volle grond heb gepland staan nu al mooi groot en geven een echt goede gezonde indruk. Nu vraag ik mij af wanneer ik deze het best verplant (ze staan ongeveer een 15-20 cm van elkaar). Ik zou ze graag buiten planten rond het einde van mei.

Ook zit ik nog met heel wat tomatenplantjes in die potjes, hoe verplant ik die het beste? (ze zijn ogeveer een 10 cm groot nu).

groetjes GJB.

PS: buiten in de tuin zitten er soms heel wat mieren, ik heb daar wat mierenpoeder gestrooit, kan dat kwaad als daar in de buurt radijsjes zijn gezaait? Of moet ik ze weg doen? Weet er iemand nog een goed middel ter preventie van die mieren?
zaterdag 9 mei 2009 - 14:01
JovanDreumel

JovanDreumel

In een beetje potgrond uitplanten en metten water geven, zodat de grond goed tegen de wortels spoelt.
zaterdag 9 mei 2009 - 17:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon