menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaier

Ga naar meest recente reactie

Eerin

Tekst aangepast

Eerin

Hoi!
Ik ben een beginner op tuingebied, sinds eind maart heb ik voor het eerst een eigen huisje en een eigen tuintje. Het is was oppervlak van ongeveer 25 vierkante meter met nog een soort hoekje van 3 vierkante meter eraan vast, helemaal betegeld. Ik heb als eerst het grootste deel aan tegels eruit gehaald, de grond klaar gemaakt voor gras en gezaaid, een pad gelegd, en kamperfoelie geplant.
Ondertussen was het gras toe aan een eerste maaibeurt, al iets te laat zelfs het werd al aardig lang. Mede omdat ik niet zoveel geld uit te geven heb en moest sparen voor de grasmaaier. Uiteindelijk heb ik een simpele handmaaier gekocht bij Praxis, een goedkope van 45,- euro. Ik verwachtte geen geweldige grasmaaier maar toch wel dat het zou werken. Niet dus.. wat een slecht geval! Er is 'niet' mee te maaien, om de haverklap loopt hij vast. Het meganiekje binnen in de wielen dat ervoor moet zorgen dat de messen draaien valt aan één constant uit elkaar. (het pennetje valt eruit). En het afstellen van de messen lukt niet omdat er altijd één is die meteen heel strak staat terwijl de andere 3 allemaal nog minimaal een milimeter ruimte hebben en dus niet snijden. Wanneer ik die drie afstel, loopt dat ene mes natuurlijk vast.
Terugbrengen kan niet meer omdat ik zo uitvoerig heb geprobeerd te kijken of ik er iets aan kon doen. Ik neem aan dat ze dat niet goed vinden.
Nu had ik dus geen grasmaaier, wel lang gras, en geen geld voor 'nog' een nieuwe grasmaaier die het wel doet. Zeker omdat ik nu voor de duurdere soort zou gaan, ervanuitgaand dat die dan ook echt werken.
M`n buren hebben vrijwel allemaal tegels en geen gras, dus een maaier lenen kan iet.
Ik heb het gras maar een beetje grof bijgeknipt met een randjesknipper zodat de onderste laag toch nog lucht krijgt en niet te bruin word.

Mijn vraag is, zodra ik weer geld gespaard heb :P
Welke handmaaier koop ik dan?