menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ZWEMBAD

papajuul

Papajuul

Beste
sinds kort bezitten wij een woning met zwembad in de ardennen. Het zwembad is sinds 1.5 jaar niet meer gebruikt (buitenzwembad). Het water is vuil en er liggen bladeren op de bodem (er was geen zeil)
Hoe dit terug gebruiksklaar maken ?

1/ water wegpompen ? het zwembad ligt op een hellend stuk grond, de maas is nabij. Ik heb schrik dat de kwelm zoals we zeggen het zwembad omhoog zal duwen, het is een bad in beton, waarin een zgn
Liner is aangebracht ?

2/ er is een reinigingssysteem BARACUDA aanwezig, die gaat dus de randen af en reinigt maar nu lukt dat niet met die bladeren op de bodem.

3/ wij gaan ook verhuren : moet het zwembad dagelijks nagezien worden ? PH waarde, chloor .... of kan dit wekelijks ?

4/ de eigenaars kunnen/willen (scheiding) mij geen uitleg geven, ik weet zelfs niet wie de installateur is van het bad.

5/ kent iemand een betrouwbare firma die mij zou kunnen helpen (liefst in de streek van Dinant)

dank bij voorbaat

Graag wat info omtrent dit probleem
woensdag 23 augustus 2006 - 10:11
hofknoeier

Hofknoeier

Hoi,
Volgens mij kan je het beste eens een firma contacyeren die zwembaden instaleerd en dat hoeft niet persé de firma zijn die het zwembad heeft geinstaleerd.
Een keertje zoeken op het net zal ook wel succes geven aan de meeste instalateurs kan je wel info vragen denk ik,zij zullen natuurlijk maar al te graag je zwembad komen onderhouden,daar zou ik niet op ingaan,stel hen zoveel mogelijk vragen(een beetje de pieren uit hun neus halen zoals we hier zeggen).
Info vragen kost bij mijn weten nog steeds niets en je hebt ook geen enkele verplichting.

PH-waarde en chloor-waarde alle 2 dagen meten lijkt mij redelijk,dit hangt van het weer af als er veel zonneschijn is zal je bv.sneller last hebben van algengroei,dit ligt er ook aan wat voor een filter installatie er gebruikt word ed.

Hopelijk heb je wat aan deze info,

Grtjs,

Eddy
donderdag 24 augustus 2006 - 19:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon