menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meststof 10-50-10

Ga naar meest recente reactie

lanne

Lanne

Hoi,
ik ben al een hele tijd op zoek naar de meststof 10-50-10 . Ik zou ze vooral gebruiken voor mijn plumeria's .Die hebben veel phosfaat nodig om goed te bloeien .Deze meststof gebruikt men ook vaak bij fuchsia's - vooral de fervente fuchsia liefhebbers kunnen die vaak verkrijgen via hun vereniging.
Wie kan mij dus aan een adres helpen waar ik die meststof 10-50-10 kan kopen of aan het adres van een fuchsia liefhebber of kweker in de buurt van Sint- NIklaas of in oost - vlaanderen
haartelijke dank
Lanne
woensdag 13 augustus 2008 - 08:51
Pieter

Pieter

Hoi,
er bestaat een Peters Super Blossom Booster met deze verhouding, maar dat is een Amerikaans merk en die NPK ginder is verschillend te interpreteren dan bij ons.
woensdag 13 augustus 2008 - 18:18
lanne

Lanne

bedankt Pieter,
Heb je een idee waar ik die peters super blossum booster in de buurt kan vinden (sint-niklaas -oost vlaanderen )
groetjes
Lily-Anne
woensdag 13 augustus 2008 - 19:45
Pieter

Pieter

Geen idee. Maar zoek eens uit waarop die 10-50-10 slaat, is die fosfor als P berekend of als P2O5? En de kalium als K of K2O? Want als P2O5 lijkt 50 me een erg hoge waarde. Het equivalent zou dan zijn: 10-21,8-8,3 dus een waarde 22 voor de fostaat. Dat is eigenlijk het probleem met EEG meststoffen. In België (en de meeste Europese landen) wordt de ratio weergegeven als N, P2O5, K2O, CaO en MgO, maar ze MOGEN ook als N, P, K, Ca en Mg worden weergegeven en zoek dan als leek maar eens uit wat je nodig hebt. Dus als je die ratio's van Amerikaanse Plumerialiefhebbers hebt moet je gaan omrekenen.
woensdag 13 augustus 2008 - 20:25
maurice2

Tekst aangepast

Maurice2

woensdag 13 augustus 2008 - 21:41
Detuinenindemen

Detuinenindemen

q=cache:qte84KanL5kJ:www.xotuswebshop.nl/verzorgingsmiddelen/asef/wateroplosbare-meststoffen/fuchsiamest-900g/product_info.php/products_id/1515/cPath/19_38_42%3FosCsid%3D09e018bc34dabbde5276d31a19a6adb7+fuchsiamest&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

Nou of dit gaat lukken; een link die ik vond na het intoetsen van fuchsiamest bij google. Groeten Martje
donderdag 14 augustus 2008 - 19:29
kaktuskid

Tekst aangepast

Kaktuskid

Hallo Ianne,

Er is een meststof op de markt in de verhouding 10-52-10
Deze is oplosbare poedervorm.
maar nu komt het probleem......
Hij is verkrijgbaar bij Peters meststoffen onder de naam "albatros"
en is verkrijgbaar in verpakkingen van 10 of 25 kgr.
En is uitsluitend bestemd voor de profesionele kweker,
dus zonder btw nr gaat er niets buiten.
Peters zit ergens in de buurt van Nijmegen (Nederland)
Hij staat ook in de katalogus van "Brinkman"(wel bekend in het serremilieu)
Dus als je een paprika- of tomatenteler kent moet daar wel
aan te geraken zijn.

grt Eddy
vrijdag 15 augustus 2008 - 22:10
lanne

Lanne

Hoi ,
bedankt voor alle reacties - ik heb het nog steeds niet gevonden en blijf er wel naar zoeken . Inmiddels heb ik iets anders gekocht waarvan de samenstelling toch een beetje in de buurt komt ;
miracle grow De samenstelling NPK is 15/30/15 .Dit is de meststof met de hoogste hoeveelheid fosfaat die ik tot hiertoe heb kunnen vinden . Het is van ASEF .Ik weet , dat het al redelijk laat in het seizoen is , om nog grote resultaten te kunnen bereiken maar we zien wel
groetjes
Lily-Anne
zaterdag 16 augustus 2008 - 11:35
hanninkj

Tekst aangepast

Hanninkj

Deze Peters messtof gebruik ik veel maar is 10:52:10. Deze is ideaal na het oppotten van stekjes, jonge plantjes en voor ontwikkeling van knoppen maar daar kun je beter de Peters 10:30:20 voor gebruiken.
Binnen de Oranjerievereniging is deze meststof verkrijgbaar. Zeer goede kwaliteit!

Bij de Firma Vos in Sprang Capelle is deze ook als particulier te verkrijgen. Je betaalt ca. €90,-- voor 15 kg.
vrijdag 22 augustus 2008 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon