menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Probleem met nieuwe poes

Ga naar meest recente reactie

miluna

Miluna

Hallo,
ik heb niet zozeer een probleem in de tuin (kan nog komen), want heb een jong poesje in huis genomen en dat moet toch een 5-tal weken binnenblijven heb ik me laten vertellen. Probleem is dat ze in mijn plantenbakken springt en het leuk vindt om de aarde los te maken en aan de planten te knabbelen.
Ik heb al zilverpapier rond gelegd maar dat vindt ze nog leuker, kennen jullie een manier om haar dit af te leren? Straks doet ze dit ook in mijn tuin, help!
dinsdag 22 juli 2008 - 08:27
duupje

Duupje


hallo miluna

ik raad je aan om eens op t kattenforum te gaan www.kattenform.be
ge kunt daar met al je vragen terecht,verleden jaar heeft myn man er 1tje van zyn werk mee gebracht, en t is ook een deugniet hoor,die deed ook vanalles waar ik geen raad op wist.dan ben ik op da forum terecht gekomen en ben goed geholpen.heb altyd al katten gehad maar dit is een specialleke hoor. wa ik vorige zomer wel gedaan heb is ik heb m een gareelke gekocht en daar een lange draad aan gemaakt zodat m in de tuin al gewend werd en had ook een beetje hartpyn om m zolang binnen te houden we gingen der zelfs mee wandelen.na 9 weken m los laten lopen en da ging heel goed en nu is da de baas van de tuin e.steekt gekke toeren uit springt in planten om zich te verstoppen en ga maar door een bloem die wa hoog is en met de wind heen en weer gaat ja die moet der aan geloven vooral myn gladiolen hy gaat die wel voor my plukken


groetjes van my ERNA
dinsdag 22 juli 2008 - 08:46
LauraK

LauraK

Hallo Miluna,

Allereerst van harte welkom op dit informatieve en gezellige forum, waar je je hopelijk al snel net zo
thuis zal gaan voelen als alle anderen hier.

Hetzelfde probleem als jij hebt, had ik vorig jaar met een aantal palmen die ik binnen moest laten
overwinteren, en waar twee van mijn vier katten ook grote kattenbakken in zagen. Ik kreeg hier van
iemand de gouden tip: de plantenbak vol sate-prikkers zetten, uiteraard met de punten naar beneden.
De katten keken raar op, maar zijn er daarna nooit meer ingegaan. Hier even een fotootje ervan:
[afbeelding verwijderd niet-https]

De sate-prikkers stonden echt om de paar centimeter, zodat er niet meer doorheen te lopen viel.
Op den duur rotten die stokjes gewoon weg, en kan je de boveneindjes verwijderen, terwijl de kat(ten)
het voorgoed afgeleerd hebben. Wel goed opletten dat alle punten in de grond steken!

Groeten van Laura.
dinsdag 22 juli 2008 - 09:34
miluna

Miluna

Alvast bedankt voor de goede tips, ik heb alvast overal peper gestrooid, eerst eens kijken of dat helpt. Vandaag heb ik buiten wat van het zonnetje zitten genieten en had ons Minoes ook buiten aan de leiband gelegd, maar miauwen dat ze deed...ik heb haar dan maar losgemaakt (ik kon het niet aanhoren) en ze is mooi bij me blijven zitten voor een kwartier. Daarna ging ze wat aan mijn planten gaan snuffelen en binnen de kortste keren zat ze tussen mijn tomaten! Ik heb haar kattenbak dan buiten gezet, en ja hoor...mevrouw moest hoognodig! Daarna heb ik haar een snoepje gegeven...hopelijk werkt dit wat. Nu ligt mevrouw al rustig te slapen, want ja...van buiten spelen wordt je moe hé!
dinsdag 22 juli 2008 - 19:21
an

An

Hallo Miluna,

Allereerst van harte welkom op dit informatieve en gezellige forum, waar je je hopelijk al snel net zo
thuis zal gaan voelen als alle anderen hier.

Hetzelfde probleem als jij hebt, had ik vorig jaar met een aantal palmen die ik binnen moest laten
overwinteren, en waar twee van mijn vier katten ook grote kattenbakken in zagen. Ik kreeg hier van
iemand de gouden tip: de plantenbak vol sate-prikkers zetten, uiteraard met de punten naar beneden.
De katten keken raar op, maar zijn er daarna nooit meer ingegaan. Hier even een fotootje ervan:
[afbeelding verwijderd niet-https]

De sate-prikkers stonden echt om de paar centimeter, zodat er niet meer doorheen te lopen viel.
Op den duur rotten die stokjes gewoon weg, en kan je de boveneindjes verwijderen, terwijl de kat(ten)
het voorgoed afgeleerd hebben. Wel goed opletten dat alle punten in de grond steken!

Groeten van Laura.

hoi Laura dit heb ik buiten gedaan bij mijn vorige huis waar wij woonden maar op een groot opervlak lukt het dus niet
maar wel een goeie tip zo

@ en ik wens onze nieuw komer ook veel plezier op het gezellige leerzame forum
dinsdag 22 juli 2008 - 23:45
minouke

Minouke

super van die satéstokjes Laura met een plantenspuit zou het ook lukken
Op het moment zelf spuiten met water
maandag 28 juli 2008 - 08:32
vera2

Vera2

ik weet niet of het helpt tussen de tuinplanten maar 't schijnt dat poezen niet van koffiedik houden
vrijdag 22 augustus 2008 - 08:57
printemps

Printemps

koffiedik dat plakt aan hun pootjes en dat hebben ze niet graag
en als het er dan aanplakt moeten ze het schoonlikken
en dat vinden ze dan ook weer vies

mvg
an
vrijdag 22 augustus 2008 - 13:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon