menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaatjes in het gazon

Ga naar meest recente reactie

Harken

Harken

Ik heb in het gazon op twee plaatsen gaatjes in de grond ontdekt. De gaatjes zijn ongeveer zo groot als een muizenpijp, er is ook zand naar boven gewerkt maar niet op een hoop zoals bij een molshoop. Welk diertje zou hier aan het werk zijn geweest?
vrijdag 2 mei 2008 - 23:26
Rita1960

Rita1960

Hallo Harken,

Een woelmuis?

groetjes,

Rita
zaterdag 3 mei 2008 - 06:54
Etienne45

Etienne45

Is ook mijn idee : woelmuizen of woelratten. Opletten als je dure of jonge bomen inde omgeving hebt. Op enkele weken zijn al de wortels weggeknaagd en kun je de boom weghalen als een rotte kies.
zaterdag 3 mei 2008 - 11:38
Harken

Harken

Dat was ook al mijn vermoeden maar ik wist het toch niet zeker. Ik heb vorig jaar in november 2 rozen op stam geplant en die gaatjes zitten kort bij deze rozen, op 20 cm. en ongeveer 1m. Deze rozen hebben moeite om echt goed op dreef te komen terwijl rozen die ik op een andere plaats heb geplant wel prima aanslaan. Zou misschien kunnen dat deze bezoekers daar iets mee te maken hebben.
Alvast bedankt voor jullie tip.
zaterdag 3 mei 2008 - 21:09
Etienne45

Etienne45

Hoogstwaarschijnlijk !
Je zou verbaasd zijn hoeveel wortel al weg is van die stamrozen.
Helaas er is maar één oplossing.
zondag 4 mei 2008 - 10:45
julia

Julia

Ik maak het zeffde mee in mijn nieuw aangelegde rozen tuin wat kan ik daar tegen doen geef me even raad dank U
zondag 4 mei 2008 - 15:39
Harken

Harken

Ik heb in de openingen korrels gestrooid tegen woelmuizen en merk nu geen verse zand meer op. Een week daarna de gaatjes gevuld met zand en nu blijven die dicht, hopelijk ben ik er nu van verlost.
zondag 25 mei 2008 - 00:29
JovanDreumel

JovanDreumel

Een salade bakje met deksel, daarin maak je een klein gat in de zijkant tergrootte van een muis. Dan zet je er een val in (al of niet om ze levend te vangen) en een beetje brood ernaast. Deksel erop. De woelmuis komt vanzelf op het brood af. Om het condenswater weg te voeren een paar gaatjes in de bodem maken, anders wordt het brood snel nat en gaat schimmelen.
zondag 25 mei 2008 - 10:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon