menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk onkruid is dit

vincke

Tekst aangepast

Vincke

Overal in mijn tuin vind ik dit plantje. Het staat zowel in de zon, als in de schaduw, maar verkiest toch blijkbaar de schaduw. Momenteel staan er nog geen bloemen op, maar later op het jaar is dit wel het geval, dan staan er op het eind van de stengel, kleine, bleke bloempjes.
Weet iemand toevallig wat de naam is van dit onkruid?

Alvast bedankt!

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 10 april 2008 - 22:25
LauraK

LauraK

Hallo Vincke,

Allereerst welkom om dit informatieve, leerzame en gezellige tuinforum. Ik hoop dat je er net zo aan
verslaafd raakt als de meesten hier!

De foto van het plantje is erg klein, dus is het vrij moeilijk om te zien wat voor onkruid het is, maar
ik gok op het wilgenroosje. Sommigen hebben deze plant ter decoratie in hun tuin staan, maar zelf
maak ik er altijd korte metten mee, want voor je het weet staat je halve tuin er vol mee.
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt en wilgenroosje intypt, vind je meer informatie over
dit plantje.

Om je foto's groter geplaatst te krijgen, moet je bij Imageshack kiezen voor één van de linken
onderaan.

Groeten van Laura.
vrijdag 11 april 2008 - 08:19
LauraK

LauraK

En nog eventjes: ik zeg niets meer, want je foto blijkt een aanklikbare thumbnail te zijn, en zo kreeg
ik de foto veel groter in beeld. Ik ben er nu ook zeker van dat het een wilgenroosje is.

Nogmaals groeten van Laura.
vrijdag 11 april 2008 - 08:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon