menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Omheining voor kippen

Ga naar meest recente reactie

Kath16

Kath16

Wij zouden graag kippen houden maar willen er al het mogelijke aan doen om de vossen en bosmarters uit hun weide en hok te houden. Op de volgende site (http://www.vogelbescherming.be/index.php?option=content&task=view&id=19&Itemid=40) vonden we een uitgeteste omheining. Probleem is dat we de bovenstaande schuine profielen/haken nergens vinden in onez buurt (1650 Beersel).
Weet er iemand van jullie waar we ze wel kunnen vinden...of andere omheiningtips ?

zondag 23 maart 2008 - 18:26
Rita1960

Rita1960

Wij zouden graag kippen houden maar willen er al het mogelijke aan doen om de vossen en bosmarters uit hun weide en hok te houden. Op de volgende site (http://www.vogelbescherming.be/index.php?option=content&task=view&id=19&Itemid=40) vonden we een uitgeteste omheining. Probleem is dat we de bovenstaande schuine profielen/haken nergens vinden in onez buurt (1650 Beersel).
Weet er iemand van jullie waar we ze wel kunnen vinden...of andere omheiningtips ?


Hallo Kath,

Welkom op lees,leer, en beschouwelijk forum.

Heb de site bekeken die je op heb gegeven. Als ik zo de palen bekijk, zou je zelf de schuine profielen kunnen maken met behulp van een koudwatersmid
Koop een paal extra, snij deze af op de lengte die je wilt en met een paar gerichte slagen met een behoorlijke grote( lees zware) hamer maak je er een hoek in van 30 graden. Een paar gaten boren en je kunt je gaas er op bevestigen. Nu nog iemand die kan lassen om deze stukken op de palen te bevestigen. En voila..... je hebt je stukken

Uiteraard kun je dit ook doen met ietwat langere palen, die je aan de bovenkant bewerkt!

met vriendelijke groet,

Rita



zondag 23 maart 2008 - 21:23
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

[
zondag 23 maart 2008 - 21:23
caroline1

Caroline1

hallo kath

heb die site even bekeken
en er zit heel veel waarheid in

zelf had ik onlangs bezoek van een vos en twee kippen zijn opgegeten
ik had nooit kunnen denken dat vossen zich zo dichtbij de stad zouden wagen
vandaar dat ik nooit echt veel aandacht aan mijn omheining besteedde
immers, kippen zijn rustige dieren waarom dan een stevige omheining? was mijn redenering ...

nu heb ik geleerd
gaten gedicht
omheining hoger gemaakt
en
ook de onder kant van de omheining verstevigd
welliswaar niet met betonblokken want dat zou lelijk zijn
maar met haken en veel hout
zodat het natuurlijk lijkt

maar zoals ik op site zag, ja, denk dat dit nog betere manier is
ik zal het ook proberen
gewoon kippedraad boven de bestaande draad en die omplooien
en opdat alles zou houden, hier en daar dikke houten takken eronder zetten..die ik hier bij de vleet heb
zo kost het me niet veel
want inderdaad
een goede lasser vinden is niet gemakkelijk en kost hopen geld
want je ook kan is:
als je kippenren net als bij mij tussen de bomen staat:
is een net kopen en die op die manier zoals de tekening er rond spannen
denk dat je het zelfde effect kan bekomen


groetjes caroline
maandag 24 maart 2008 - 11:00
Lino

Tekst aangepast

Lino

dinsdag 25 maart 2008 - 09:06
koen

Tekst aangepast

Koen

en anders gewoon een ren maken die bovenaan ook afgesloten is, ziet er misschien wel iets mooier uit in de tuin,


Grtz, Koen
woensdag 26 maart 2008 - 07:32
Kath16

Kath16

ik denk dat ik dit WE aan de slag zal gaan, hopelijk zit het weer wat mee !

Bedankt allen.
woensdag 26 maart 2008 - 09:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon