menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinetiketten

Ga naar meest recente reactie

lindav

Lindav

ik schrijf de namen van mijn planten op plastieken labels die ik dan bij de planten in de grond zet. Na de winter vind ik sommigen dan niet meer of worden ze in de opkuis meegenomen of verplaatst. Wie heeft er goeie ideeen voor plantenlabels :gemakkelijk te maken, goedkkoop en duurzaam?
donderdag 20 maart 2008 - 13:24
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Lindav, je kunt oude luxaflex in stukken knippen.
donderdag 20 maart 2008 - 16:35
JovanDreumel

JovanDreumel

En dan met watervaste stift erop schrijven en met de geschreven kan naar beneden zetten, zodat het licht er niet op valt.
donderdag 20 maart 2008 - 16:54
Rita1960

Rita1960

Hallo Linda,

Gebruik eens stroken dikker plastic die je bijvoorbeeld uitknipt uit becel bakjes of iets dergelijks. Oude plastic omslagen willen ook. Met een perforator een gaatje erin, stukje binddraad erdoor en aan de plant bevestigen. Wel eerst met een watervaste stift de naam erop Anders schrijft het zo lastig

groeten,

Rita
donderdag 20 maart 2008 - 21:39
azrael

Azrael

dag Linda,


Ik gebruik ofwel tongspatels of friscostokjes waar ik met viltstift de naam opschrijf en ze vervolgens in de grond steek of er met de boormachine een heel klein gaatje in boor en zo aan de plant hang. Daar dit van hout is stoort het niet als ze in de tuin verloren gaan of op de compost terechtkomen en het is ook niet te opvallend on de tuin.

vriendelijke groet
donderdag 20 maart 2008 - 22:00
cornelia

Cornelia

Oude houten wasknijpers die je of van elkaar haalt en in de grond steekt of aan elkaar laat en ze op een pot knijpt. Verder hang ik daar waar ik de info echt niet kwijt wil een labeltje aan de struik. Maar nu ik heb ook op de computer een lijst gemaakt met wat waar staat. Nu ik niet meer in de volle grond tuinnier heb ik een lijst met alle potten en wat er in zit. Op de onderkant van de pot staat een nummer die correspondeerd met mijn lijst. En nog raak ik de draad soms kwijt maar dat is dan ook wel weer leuk.

Vroeger schreef ik de naam ook wel op een mooie kiezelsteen die ik dan bij het plantje legde.

groeten, cornelia
dinsdag 25 maart 2008 - 21:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon