menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perkje onder de magnolia beverboom

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

Een vraagje, ik heb vanmiddag een magnolia in de tuin gezet.
Nu heb ik een cirkel rondom het boompje omgespit met de bedoeling een buxushaagje rond te zetten.
De doorsnede van de cirkel is ongeveer 3 meter, in de cirkel ga ik enkele lavendelstruiken zetten.

Is de doorsnede van drie meter groot genoeg vraag ik me af als het boompje in de loop van de jaren groter is?

groetjes lilian
woensdag 5 maart 2008 - 17:27
Plantadvies

Plantadvies

In principe is dit genoeg. Mocht er in de loop der tijd een rare verhouding aanwezig zijn, kun je natuurlijk altijd wat bij planten en de Buxus herplanten.

Plantadvies
woensdag 5 maart 2008 - 20:42
Lilian

Lilian

Dat was inderdaad mijn vraag over een rare verhouding in de loop der tijd, ik wist niet goed hoe ik het moest verwoorden.
Bedankt voor het antwoord,

groetjes lilian.
donderdag 6 maart 2008 - 08:10
hildavw

Hildavw

Je moet dan wel opletten dat je de lavendel klein houdt, want anders wordt het een wildernis tussen de buxus.

groetjes

Hilda
donderdag 6 maart 2008 - 16:58
Lilian

Lilian

Hoi Hilda,

is dat zo met lavendel en buxus?
Ik dacht eerst iets van rozen met .... ik had een roos op stam gekregen deze week maar ik weet niet of dat er goed bij past. Ik ben nogal een twijfelaar ...
Ik zal een foto bijvoegen, de buxus is van eigen stekjes!

[afbeelding verwijderd niet-https]
Zoals je ziet heb ik een draad om het boompje moeten doen, de jonge konijnen lusten op dit moment vanalles in mijn tuin

groetjes lilian
donderdag 6 maart 2008 - 19:23
hildavw

Hildavw

Ik bedoel maar dat je de lavendel niet te wild mag laten groeien, want anders groeit hij tussen de buxus door.
Ik schrijf dit maar omdat het hier in de straat zulke perken staan, maar ze zijn wel iets kleiner, en die lavendel wordt naar mijn mening te weinig gesnoeid en dat staat niet mooi.

Maar in zo'n groot perk zal dat wel gemakkelijker gaan.

groetjes

Hilda
vrijdag 7 maart 2008 - 15:32
annis

Tekst aangepast

Annis

Lilian zo als Hilda beschrijft zorg dat je de lavendel voorjaar en najaar goed snoeit als je dit niet doet heb je niet lang plezier van mooie struikjes lavendel. Ik ben hier ook te laat mee begonnen en dan krijg je gauw verhoutte struikjes die erg wild worden. In de voortuin heb ik nu struikjes geplant die net 15 cm hoog zijn ik snoei hier in het voorjaar toch nog wat van af om zo een compacte struikjes te krijgen.

Lilian het ziet er nu al goed uit.
dinsdag 11 maart 2008 - 13:01
Lilian

Lilian

Dank je Annis.

Ik heb ook altijd de neiging om in het voorjaar niet teveel aan de lavendel te knippen, het ziet er nog kort genoeg uit van het snoeien in het najaar denk ik dan.

Ik ga er toch ook maar aan knippen in het voorjaar ( de nieuwe aanplant), het oude stuk lavendel in de tuin is ook aardig verhout in de loop van de jaren.
Ieder jaar trek ik weer nieuwe scheuten op en zo voor en na vervang ik de oude weer.

groetjes lilian
dinsdag 11 maart 2008 - 15:07
Etienne45

Etienne45

Ik meen dat je een ander aspect uit het oog verliest. Magnolia (sowieso al een trage starter) vraagt zure grond en gelijkaardige bemesting. Buxus vraagt kallrijke grond. Tegenegesteld dus. In plaats van lavendel ware winiter-of zomerheide (zure grond )en dito meststof beter geweest. Mijn gedacht hé
vrijdag 14 maart 2008 - 10:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon