menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Arkoo serre

Ga naar meest recente reactie

Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Hallo all,

Ik kan een nieuwe nog ingepakte Arkoo Popular 86 serre aankopen voor weinig geld zo'n 300 euro inclu. fundering & zonder 250 euro zoals op foto.

NB: Mijn vraag is ook, ik heb een bestaande sokkel die groot genoeg is met de breedte richting naar het zuiden met de zoninval van Oost naar West of zou ik de serre op losse grond plaatsen maar dan met de lengte naar het zuiden ongeveer 120cm naast een haag van 200cm hoog

Type Aantal ramen Lengte breedte Goot-hoogte Nok-hoogte

Popular 86 --- 1 --- 257 --- 193 cm --- 124 cm --- 195 cm


[afbeelding verwijderd niet-https]

Alvast bedankt ,

Jipken,
dinsdag 29 januari 2008 - 15:20
Esem

Tekst aangepast

Esem

Welkom Jipken hier op het gezellig forum waar je je vlug thuis zal voelen.
Om even te reageren op je vraag
1) ik heb zelf ook een serre staan en als ik jou was zou ik toch zeker gebruik maken van de sokkel als je dit niet doet ga je zien dat na verloop van tijd je serre gaat verzakken.
2)Hou rekening met de grote van je serre ,want al vlug zal blijken dat je serre te klein is.
Ik heb een oppvl. van +/-14 m2 en is of beter was al vlug te klein.
Mijn vriend heeft een oopvl. van 30 m2,en hij vind ze ook al te klein.
Dit maar om aan te geven dat je al vlug zal merken dat je plaats gebrek zal hebben.

En ik denk dat de richting van de serre er weinig toe doet als ze maar genoeg zon krijgt.
Gr Eddy

Er is geen rook zonder vuur.
dinsdag 29 januari 2008 - 17:02
depauws

Depauws

Jipken

Die serre is te klein in de hoogte : nokhoogte 1.95 , je moet je steeds bukken om binnen te gaan en als je normaal groot bent ( 1.80 ??) dan moet je de hele tijd gebukt staan als je binnen bent. En daar zul je geen plezier aan hebben, je mag op een boel blauwe plekken rekenen.
Ofwel zet je deze serre op muurtjes van 50 cm ofwel sta je de hele tijd gebukt.

Ik heb een halfronde serre met nokhoogte 1.95m, en dat is niets teveel, een halfronde serre is bovenaan veel breder dan de serre die U beschrijft.
Groeten
Silvain
dinsdag 29 januari 2008 - 19:11
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Bedankt voor jullie positieve inbreng , ikzelf meet 175cm

En dit is de reeds bestaande gemetste sokkel.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 29 januari 2008 - 19:22
Esem

Tekst aangepast

Esem

Jipken maar als je daar de serre op gaat zetten dan kan je wel niets in de grond planten.
Nu weet ik wel niet voor wat voor doel de serre moet dienen
Maar als je bv tomaten wil planten of sla zit je wel met een steen als ondergrond(vloer)
Gr eddy,

Draag de zon in je hart
dinsdag 29 januari 2008 - 19:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon